Carrefour zapowiada rewolucję technologiczną. Wyda 275 mln zł na inwestycje

Autor: www.dlahandlu.pl 23 marca 2017 13:13

Carrefour zapowiada rewolucję technologiczną. Wyda 275 mln zł na inwestycje Guillaume de Colonges, fot. Carrefour

Sieć Carrefour zainwestuje w tym roku w naszym kraju 275 mln zł. Detalista zamierza otworzyć w 2017 roku 2 hipermarkety (w Galerii Północnej w Warszawie oraz w Piotrkowie Trybunalskim), 10 supermarketów oraz ok. 100 sklepów convenience, oraz rozwijać nowe technologie, które uczynią z detalisty sprzedawcę omnichannel.

Inwestycje obejmą również remodeling wybranych placówek i centrów handlowych m.in. Metropolita Outlet Bydgoszcz, galerii Zielone Wzgórze w Białymstoku oraz galerii Gryf w Szczecinie. W portfolio Carrefoura 70 proc. sklepów przeszło już proces modernizacji, a każda taka inwestycja zwiększa ilość klientów o kilkadziesiąt proc.

Ponadto, sieć szykuje rewolucję w zakresie digitalizacji. Jeden z projektów w tym zakresie zakłada uruchomienie w naszym kraju usługi Marketplace, która jest internetowym "targiem" pozwalającym producentom sprzedawać produkty za pośrednictwem strony internetowej sieci eCarrefour.pl. Jak wyjaśnia detalista, nowa platforma będzie działała na podobnych zasadach co Allegro - będą na niej obecni zarówno Carrefour, jak i inni sprzedawcy (partnerzy Carrefoura,) od których będzie pobierana prowizja. Oferta będzie obejmowała elektronikę, dom i ogród, modę, urodę i zdrowie oraz produkty spożywcze. W tym modelu biznesowym Carrefour będzie występował w dwóch rolach. Pierwszą jest rola sprzedawcy, a drugą – pośrednika pomiędzy klientami a innymi podmiotami, które poprzez platformę internetową sieci będą oferować swoje usługi i produkty. Rolą sieci będzie nadzór i zapewnienie wsparcia obu stronom transakcji zawieranych za jej pośrednictwem. – Ten projekt powstaje po to, żeby zapewnić im w ramach naszej platformy jak najszerszą ofertę produktową. Dlatego zamierzamy pracować ze sprawdzonymi partnerami, również zagranicznymi – zapowiada Bożena Nawara-Borek. Zakupy zrobione poprzez Marketplace będzie można odebrać w ramach click&collect w 86 hipermarketach sieci w 26 miastach w Polsce. W bliskiej przyszłości oferta sklepu eCarrfeour, która obejmuje 12 tys. produktów zostanie poszerzona o świeże produkty spożywcze. Obecnie platforma obsługuje Warszawę, jednak docelowo ma objąć wszystkie największe miasta w Polsce.

Nowa wersja aplikacji jest rozbudowana o mobilny program lojalnościowy. Użytkownicy mogą przenieść do niej dotychczasową plastikową kartę lojalnościową i korzystać z kuponów zniżkowych na zakupy w sklepach stacjonarnych. W kolejnym kroku aplikacja mobilna ma zostać zintegrowana z kanałem e-commerce w obszarze sharing economy. Sieć udostępni w ramach aplikacji mobilnej Mój Carrefour opcję, dzięki której klienci Carrefoura będą mogli zrobić zakupy osobom trzecim np. sąsiadowi i dostarczyć je do ich domu. Aby zachęcić klientów do robienia zakupów dla innych osób Carrefour zamierza przyznawać im bony i zniżki na kolejne zakupy w sieci. W ten sposób detalista chce zaktywizować klientów, którzy z różnych względów nie robili zakupów w tej sieci, bo np. tak dużo pracują, że nie mają czasu lub są starsi i nie mają możliwości samodzielnego poruszania się. Aplikacja ma zostać uruchomiona w drugim kwartale tego roku. 

  • Kaśka 2017-03-27 15:14:49

    Sharing economy to dobry pomysł, takie aplikacje z jednej strony ułatwiają nam troche funkcjonowanie, jadezabiore również jets tego dobrym przykładem czy inne inicjatywe, które opierają się na ekonomii współdzielenia.

  • Rozgoryczona 2017-03-25 19:38:09

    miliony na sklepy,a podwyżki dla pracowników ? W tej kwestii to oni nie mają pieniędzy. Kpina z ciężko pracujących ludzi to mało szczycą się nie tym czym powinni.

  • Taka prawda 2017-03-24 17:22:07

    Ludzie bieda będzie w tym kraju jak zagraniczne firmy bedą sie panoszyć we wszystkich branżach. Zrozumcie to wreszcie ze bogate kraje sa bogate bo nie wpuściły obcych do swojej gospodarki w takiej skali jak w Polsce.

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.