Case study: Eksperymentalne połączenie sprzedaży motocykli, ubrań i kawy

Autor: dlahandlu.pl 15 października 2015 12:03

Case study: Eksperymentalne połączenie sprzedaży motocykli, ubrań i kawy fot. Dia-Mart

Dia-Mart Polska, firma doradcza dedykowana handlowi detalicznemu, przedstawia koncept Deus Ex Machina, który pochodzi z Australii i otworzył swój pierwszy flagowy sklep w Mediolanie. Koncept nastawiony na sprzedaż motocykli, 50 proc. obrotów generuje dzięki kawiarni.

Motocykle, deski surfingowe, rowery, ubrania, snowboardy, narty, buty, akcesoria oraz kawiarnia i restauracja w jednym. To wszystko tworzy nowe kody, wywołujący emocje i wyznaczający być może kształt przyszłego handlu, hybrydowego i w pełni dostosowanego do potrzeb użytkownika.

Koncept:

Deus Ex Machina umiał wpisać swoją filozofię twórcy unikalnych maszyn w sieć punktów sprzedaży: otwierając w Sydney, Los Angeles, na Bali, a potem w Mediolanie miejsca przesiąknięte nie zapachem oleju silnikowego, lecz nostalgią, duchem rzemiosła i pomieszaniem gatunków. Na wielkim stole, na który trafiamy po przekroczeniu progu, nie znajdziemy ani jednej plamy oleju, lecz koszulki polo, bluzy, rowery vintage, cafe racery o nieskazitelnych chromowaniach oraz deski w kolorach z lat siedemdziesiątych.

Deus Ex Machina oferuje bardziej styl życia niż produkty. Sklepy są niestandardowe, bo niestandardowe są produkty marki. Na 400 mkw. znajduje się wiele motocykli na sprzedaż, warsztat, w którym montuje i serwisuje się rowery. Kawiarnia została otwarta we współpracy ze znaną mediolańską firmą. Narty są sprzedawane niczym unikalne obiekty wytworzone z cennych materiałów. Linie ubrań są własnymi liniami marki obficie opatrzonymi znakiem « Deus ». Wyeksponowane na każdej, nawet najmniejszej półce produkty - czapka, para butów, oprawiony w ramy plakat czy okulary - wzbudzają zainteresowanie odwiedzających dzięki umiejętnemu merchandisingowi, który czyni z każdego artykułu przedmiot pożądania.

Za tym pozornym pomieszaniem Deus Ex Machina kryje się prawdziwa spójność wartości marki, produktu, teatralizacji doświadczenia klienta oraz kodów graficznych i architektonicznych.

Wydaje się, że sklep flagowy marki jest adresowany do złych chłopców – fanatyków tytanowych korbowodów i regulowanych kierownic. Jednak moc konceptu wpisanego w „Life Style” przyciąga o wiele szerszą klientelę. Kawiarnia, która odniosła prawdziwy sukces w Mediolanie generuje 50% obrotów, tekstylia i akcesoria – 30%, podczas, gdy wspaniałe pojazdy zaledwie 20%.

Korzystając dodatkowo ze wsparcia, jakie stanowi sprzedaż on line przez australijską stronę internetową oraz coraz większą sieć niezależnych pośredników, franczyzobiorca Deus Ex Machina planuje otwarcie 2 kolejnych punktów w Rzymie i Madrycie, a nawet rozważa działanie w Grecji i Polsce.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8477

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.