Case study: Nowy koncept sklepu odzieżowego Topshop

Autor: dlahandlu.pl 23 października 2015 10:27

Case study: Nowy koncept sklepu odzieżowego Topshop Brytyjska marka proponuje klientkom usługę „Personal Shopping”, fot. Dia-Mart

Dia-Mart Polska, firma doradcza dedykowana handlowi detalicznemu, przedstawia nowy koncept sklepu odzieżowego Topshop w Londynie. Sklep wykorzystał maksymalnie możliwości interakcji z klientami: personalizacja, wykorzystanie mediów społecznościowych, usługi dodatkowe.

Już od dawna wizyta w Top Shopie na Oxford Street stanowi jeden z tzw. „benchmark tours”w brytyjskiej stolicy. Jednak najbardziej zaskakujące jest to, że zawsze warto jest tam się wybrać. Topshop jest bowiem swoistą machiną do wymyślania rozwiązań wpisujących się w potrzeby chwili, zawsze podąża za impulsem, wciąż testuje – tak jest przynajmniej w tym doskonale zlokalizowanym punkcie sprzedaży, który odgrywa rolę emblematycznego sklepu sieci.

Sklep na Oxford Street w pełni rozgrywa kartę personalizacji oferując wiele opcji:

Punkt personalizacji t-shirtów - damskich i męskich - w ramach podejścia opartego na dopasowaniu się do potrzeb klienta (wybieram modele i wzory spośród tych, które oferuje marka);
Punkt „selfies”dla nastolatków, gdzie mogą nadrukować swoje zdjęcie na t-shircie (przychodzę z t-shirtem i własnym selfie).

W obydwu przypadkach merchandising połączony z „Personalised Fashion” jest wyjątkowo dobrze dopracowany.

Inną formą zindywidualizowanej oferty jest prestiżowa przestrzeń „Personnal Shopping”w połączeniu z Click & Collect.

To dążenie do usatysfakcjonowania klientek jako wyjątkowych konsumentek wiele mówi o staraniach, jakie Topshop wkłada w zachowanie lub pozyskanie czołowej pozycji względem innych graczy na rynku. W sklepie można przymierzyć i ewentualnie zakupić artykuł, który najpierw spodobał się w internecie (funkcja Click & Collect jako efektywne narzędzie wychodzenia naprzeciw potrzebom klienta). Trasę, jaką przemierza klient wyznaczają komunikaty i ton marki przekazywane wielokanałowo.

Punkt sprzedaży jest przede wszystkim miejscem doświadczania, w którym współistnieje, poza wyżej wspomnianymi formami personalizacji, wiele propozycji na miłe spędzenie czasu w gronie koleżanek:

Duża centralna kawiarnia, w której można odpocząć i zamówić coś do picia;
minipunkty restauracyjne celowo rozmieszczone w przestrzeni świata mody: bary z sokami owocowymi, z ciasteczkami, z lodami… ;
fotoautomaty na każdym piętrze („The Photobooth at Topshop”), w których fani robią sobie zdjęcia – raczej mało poważne i raczej w wiele osób – by spersonalizować T-shirt, zamieścić na Twitterze lub Facebooku albo zabrać do domu;
przestrzenie usługowe powiązane z modowymi zakupami: nail bar, fryzjer… dzięki którym spędza się na miejscu więcej czasu.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,65

  • Min

    2,09

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.