Case study: Nowy koncept sklepu odzieżowego Topshop

Autor: dlahandlu.pl 23 października 2015 10:27

Case study: Nowy koncept sklepu odzieżowego Topshop Brytyjska marka proponuje klientkom usługę „Personal Shopping”, fot. Dia-Mart

Dia-Mart Polska, firma doradcza dedykowana handlowi detalicznemu, przedstawia nowy koncept sklepu odzieżowego Topshop w Londynie. Sklep wykorzystał maksymalnie możliwości interakcji z klientami: personalizacja, wykorzystanie mediów społecznościowych, usługi dodatkowe.

Już od dawna wizyta w Top Shopie na Oxford Street stanowi jeden z tzw. „benchmark tours”w brytyjskiej stolicy. Jednak najbardziej zaskakujące jest to, że zawsze warto jest tam się wybrać. Topshop jest bowiem swoistą machiną do wymyślania rozwiązań wpisujących się w potrzeby chwili, zawsze podąża za impulsem, wciąż testuje – tak jest przynajmniej w tym doskonale zlokalizowanym punkcie sprzedaży, który odgrywa rolę emblematycznego sklepu sieci.

Sklep na Oxford Street w pełni rozgrywa kartę personalizacji oferując wiele opcji:

Punkt personalizacji t-shirtów - damskich i męskich - w ramach podejścia opartego na dopasowaniu się do potrzeb klienta (wybieram modele i wzory spośród tych, które oferuje marka);
Punkt „selfies”dla nastolatków, gdzie mogą nadrukować swoje zdjęcie na t-shircie (przychodzę z t-shirtem i własnym selfie).

W obydwu przypadkach merchandising połączony z „Personalised Fashion” jest wyjątkowo dobrze dopracowany.

Inną formą zindywidualizowanej oferty jest prestiżowa przestrzeń „Personnal Shopping”w połączeniu z Click & Collect.

To dążenie do usatysfakcjonowania klientek jako wyjątkowych konsumentek wiele mówi o staraniach, jakie Topshop wkłada w zachowanie lub pozyskanie czołowej pozycji względem innych graczy na rynku. W sklepie można przymierzyć i ewentualnie zakupić artykuł, który najpierw spodobał się w internecie (funkcja Click & Collect jako efektywne narzędzie wychodzenia naprzeciw potrzebom klienta). Trasę, jaką przemierza klient wyznaczają komunikaty i ton marki przekazywane wielokanałowo.

Punkt sprzedaży jest przede wszystkim miejscem doświadczania, w którym współistnieje, poza wyżej wspomnianymi formami personalizacji, wiele propozycji na miłe spędzenie czasu w gronie koleżanek:

Duża centralna kawiarnia, w której można odpocząć i zamówić coś do picia;
minipunkty restauracyjne celowo rozmieszczone w przestrzeni świata mody: bary z sokami owocowymi, z ciasteczkami, z lodami… ;
fotoautomaty na każdym piętrze („The Photobooth at Topshop”), w których fani robią sobie zdjęcia – raczej mało poważne i raczej w wiele osób – by spersonalizować T-shirt, zamieścić na Twitterze lub Facebooku albo zabrać do domu;
przestrzenie usługowe powiązane z modowymi zakupami: nail bar, fryzjer… dzięki którym spędza się na miejscu więcej czasu.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane