PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Case study: Wdrożenie systemu ERP w sieci sklepów obuwniczych

Autor: dlahandlu.pl 27 lipca 2016 12:00


Firma handlowa YesSport, prowadząca sprzedaż obuwia sportowego, postawiła na rozwiązania Comarch ERP w celu zwiększenia wydajności obsługi transakcji e-commerce. Przychody firmy ze sprzedaży produktów w Internecie wzrosły o ponad 500 proc., a firma rozpoczęła ekspansję na rynki zagraniczne.

- Od wdrożenia Comarch ERP XL, czyli w ciągu 16 miesięcy, nasza sprzedaż wzrosła o 500 proc., a specjalne zaprojektowane funkcjonalności systemu pozwoliły uruchomić działalność na rynkach zagranicznych, w tym we Francji, Niemczech oraz Wielkiej Brytanii. Obecnie jesteśmy w stanie obsłużyć ponad 1200 transakcji dziennie na kilku rynkach jednocześnie - mówi Kamil Bobka, dyrektor firmy YesSport.
Sieć sklepów sportowych YesSport ma obecnie zapewnioną kompleksową obsługę całego procesu sprzedaży – od momentu wystawienia towaru w sklepie internetowym bądź na platformach aukcyjnych, przez operacje magazynowe aż po wystawienie i przekazanie faktury do klienta. Dodatkowo na podstawie danych zebranych przez Comarch BI firma może analizować preferencje klientów i dostosowywać ofertę handlową do bieżących potrzeb.
Sieć YesSport to cztery sklepy detaliczne prowadzące również sprzedaż online, cztery sklepów internetowych oraz kilkanaście aktywnych kont na trzech największych platformach e-commerce: Allegro, Amazon i eBay. Zastosowane w Comarch ERP XL moduły pozwoliły na integrację oraz bieżącą synchronizację transakcji dokonywanych we wszystkich kanałach sprzedaży.
Jak to działa? Przykładowo – jeżeli produkt zostanie zakupiony na platformie eBay, to przestaje być od razu widoczny w pozostałych kanałach i dzięki temu rozbudowana oferta YesSport jest zawsze aktualna, a klient wie, jakie produkty są dostępne. Dodatkowo system Comarch ERP XL wspomaga współpracę z firmami kurierskimi zarówno w Polsce, jak i zagranicą, integrując zlecenia dla Inpost, DPD, DHL, 7-ki i Poczty Polskiej oraz brytyjskiej poczty Royal Mail.
System został opracowany tak, aby w przypadku sprzedaży zagranicznej automatycznie naliczał obowiązująca w innym kraju stawkę VAT i odpowiednio wystawiał faktury, z uwzględnieniem stawki podatku oraz oficjalnej waluty – zaznacza Przemysław Lepiarz, właściciel firmy informatycznej ALPOL
Dla uzupełnienia Comarch ERP XL wdrożono również system Comarch WMS, który usprawnił działania magazynowe firmy wraz z powiązanym z nimi procesem sprzedaży i administracji. Gdy klient kupuje przedmioty magazynowane np. w Przemyślu, w salonach w Krakowie lub w centralnym magazynie, to wszystkie one trafiają w jedno miejsce, skąd są już wysyłane do kupującego.
Dodatkowo pracownicy magazynowi firmy YesSport zostali wyposażeni w kolektory danych, które umożliwiają dodawanie nowych dokumentów oraz inwentaryzowanie towarów. 

Za implementację systemów Comarch w sieci sklepów sportowych YesSport odpowiedzialna była firma ALPOL. Cały proces trwał około 8 miesięcy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,60

  • Śr

    3,27

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7067

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.