CBRE: Oferta spożywcza jest tylko funkcją w centrach handlowych, a nie kotwicą

Autor: Rzeczpospolita 21 września 2015 09:26

Centra handlowe z dużymi sklepami spożywczo-przemysłowymi zaczynają tracić klientów - informuje Rzeczpospolita. Na koniec I półrocza 2015 r. w 236 nowoczesnych obiektach handlowych w 15 największych miastach Polski było 230 tys. mkw. powierzchni niewynajętej. To zaledwie 3,3 proc. powierzchni najmu w tych obiektach - wynika z danych firmy Cushman & Wakefield.

W ciągu ostatnich pięciu lat zmienił się obraz rynku w miastach 200-400 tys. mieszkańców, gdzie średni wskaźnik pustostanów rośnie. Dlaczego? Przez przyrost powierzchni handlowej, słaby popyt na lokale ze strony lokalnych najemców oraz przez silną konkurencję oraz zmieniające się zachowania zakupowe konsumentów.

Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w firmie CBRE, podkreśla, że już od dłuższego czasu oferta spożywcza jest tylko funkcją w centrach handlowych, a nie kotwicą. Funkcję kotwicy przejęły sklepy z modą. Ten trend odzwierciedlony jest spadkiem udziału w wydatkach na konsumpcję spożywczą na korzyść wydatków pozaspożywczych.

Więcej czytaj w Rzeczpospolitej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,19

  • Śr

    3,01

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10487

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane