CBRE: Sklepy osiedlowe i centra miast nadal ulubionym miejscem zakupów

Autor: dlahandlu.pl 24 czerwca 2013 11:12

CBRE: Sklepy osiedlowe i centra miast nadal ulubionym miejscem zakupów

Jak wynika z raportu firmy CBRE "Jak robimy zakupy - co myślą europejscy konsumenci" większość europejskich konsumentów nadal preferuje zakupy w sklepach osiedlowych i w centrach miast, raczej niż zakupy przez Internet lub w centrach handlowych położonych poza miastem. Dotyczy to nie tylko zakupów spożywczych, ale również zakupów odzieży i obuwia.

Polacy, podobnie jak mieszkańcy innych krajów środkowoeuropejskich, wybierają się po zakupy spożywcze średnio dwa razy w tygodniu, podczas gdy w Europie Zachodniej, np. w Niemczech, zakupy spożywcze robi się średnio raz w tygodniu.

Raport wykazał także, że choć zakupy przez Internet stają się coraz bardziej popularne, konsumenci nie zamierzają w nadchodzących latach radykalnie zmieniać swoich nawyków. Zdecydowana większość konsumentów potrzebuje jeszcze czasu, aby zacząć w pełni korzystać z nowych technologii i narzędzi cyfrowych, takich jak np. kody QR, czyli kwadratowe kody kreskowe.

"Raport pokazuje, że ogólnie rzecz biorąc zakupy internetowe w Europie uzupełniają zakupy w tradycyjnych sklepach, a Polska jest ciągle na dole listy krajów pod względem proporcji zwolenników zakupów internetowych - 16% polskich konsumentów deklaruje zakupy odzieży i obuwia przez Internet, a na przykład w Wielkiej Brytanii Niemczech czy Szwecji jest to 70% i więcej. Jednak aż 25% Polaków, którzy wzięli udział w badaniu stwierdziło, że w przyszłości zamierzają kupować przez Internet „więcej" lub „zdecydowanie więcej". Kupując przez Internet, 64% europejskich konsumentów wybiera dostawę do domu (w Polsce ponad 80%), ale jednocześnie aż dla 85% jest ważne, aby mieli dostęp do tradycyjnego sklepu, gdzie mogą obejrzeć, dotknąć i przymierzyć artykuły odzieżowe lub obuwie, zanim kupią je w sieci" - powiedziała Agata Czarnecka, starszy konsultant w dziale badań i doradztwa CBRE.

Dwie trzecie badanych konsumentów stwierdziło, że najważniejsze czynniki decydujące o tym, gdzie wybrać się na tradycyjne zakupy, to ceny, czystość, bezpieczeństwo i łatwy dostęp, w tym możliwość zaparkowania. Oferta rozrywkowa i rekreacyjna była ważna dla co trzeciego badanego, z tym, że w młodszej grupie wiekowej ten czynnik wskazała jako ważny aż połowa badanych. Szeroki wybór sklepów, a także ich wielkość (istotna dla możliwości posiadania pełnej oferty) również znalazły się wysoko na liście priorytetów.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    4,19

  • Min

    3,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8704

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557866

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.