PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Centra handlowe muszą się zmierzyć z rosnącą siłą formatu convenience i e-commerce

Property News 28 czerwca 2013 08:54

GFK Geomarketing opracował ankietę, przygotowaną na życzenie Komisji Europejskiej oraz 30 krajów europejskich w której zbadał nastroje na rynku handlowym. - Dowiedzieliśmy się, że polscy konsumenci na tle innych krajów są optymistami, chcą kupować i konsumować - mówi Leif Krägenau z GfK Geomarketing.


- Według nas wpływ zachowań konsumenckich na cały rynek wydaje się nie być tak negatywny jak wynikałoby to z informacji prasowych. Jeśli przygotuje się ofertę, która zostanie dobrze oceniona przez klientów, a działalność marketingowa prowadzona jest w optymalny sposób, ma się dużą szansę na osiągnięcie zysków - przekonuje Leif Krägenau.

- Jeśli mówimy o rozwoju rynku centrów handlowych, uważamy, że głównym trendem będzie wzrost znaczenia sprzedaży internetowej. Będzie to stawiało zarówno duże wyzwania, jak i szanse dla właścicieli obiektów. Podstawowym problemem jest konieczność nadążania za zmianami w przypadku nowoczesnych technologii i internetu. Centra handlowe mają olbrzymią szansę, by wpasować się w zmieniający się rynek oraz stać się ważną platformą dla funkcjonowania nowoczesnego, związanego z internetem, handlu - uważa przedstawiciel GfK Geomarketing.

Jego zdaniem największe piętno na centrach handlowych odcisną takie czynniki, jak wzrost znaczenia formatu convenience, znaczący wzrost ilości usług oraz konieczność zastosowania nowoczesnych metod marketingowych wykorzystujących nowoczesną technologię, mobilną komunikację oraz media społecznościowe. - Nie można jednak zapominać o tym, że wciąż bardzo ważne pozostaje profesjonalne zarządzanie centrum handlowym, a także jego lokalizacja. Dlatego też prace nad tworzeniem dobrze zlokalizowanych, odpowiednio przygotowanych projektów handlowych oraz ciągły rebranding i unowocześnianie obiektów nie do końca się sprawdzających, jest wciąż istotnym problemem dla właścicieli centrów handlowych - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Formalix 2013-09-10 22:57:43

    czytałem po angielsku jeden raport z Brukseli, aktualny i jest coraz gorzej dla centrów. A sklepy internetowe mają się bardzo dobrze i jest coraz taniej nawet robiąc zakupy spożywcze. były wymienone ich e-delikatesy, jakiś rangin. U nas popularnosc uzyskał Frisco, bo piotr i paweł już nie utrzymuje lidera

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7067

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.