Centra handlowe - na co warto postawić

Property News 2 grudnia 2016 13:01

Czy we Wrocławiu jest jeszcze miejsce na nowe centra handlowe? Jakie oczekiwania ma dziś klient? Architektura, technologia, jeszcze więcej usług i rozrywki? Na co w tym momencie postawić? O tym dyskutowali uczestnicy sesji centra handlowe w trakcie Property Forum Wrocław 2016.

Wrocław jest jednym z najbardziej nasyconych polskich miast pod względem powierzchni handlowej. - To ok. 900 mkw. na tysiąc mieszkańców. A średnia krajowa wynosi lekko ponad 600 mkw. w największych miastach Polski - rozpoczęła dyskusję Elżbieta Dmowska-Mędrzycka, prezes zarządu, Mediadem Communication. Czy w takim razie na handlowej mapie Wrocławia jest jeszcze miejsce na nowe centra handlowe?

Wroclavia – czym zaskoczy?

Unibail-Rodamco postawił na stolicę Dolnego Śląska. Wroclavia to pierwszy projekt deweloperski spółki realizowany w tej części Europy od podstaw. Ma zdecydowanie wyróżniać się spośród konkurencji. Czego mieszkańcy Wrocławia mogą się spodziewać, jak Wroclavia zaskoczy rynek?

- Ostatnio otworzyliśmy centrum handlowe Mall of Scandinavia w Sztokholmie. Ten projekt dużo mówi, czego można się spodziewać po wrocławskim centrum. Szwedzki obiekt ma ponad 100 tys. mkw., w tym pełną ofertę gastronomiczną i rozgrywkową. Architektura jest na bardzo wysokim poziomie. Galeria okazała się sukcesem, w niespełna rok osiągnęliśmy odwiedzalność na poziomie 12 mln – podkreśla Grzegorz Grajkowski, Head of Operating Management, Unibail-Rodamco i dodaje, że podobnym wzorcowym obiektem jest też galeria Polygone Riviera na południu Francji. – To centrum handlowe cechuje bardzo dobra architektura, wyjątkowo awangardowa. Klienci spacerują na otwartej przestrzeni, jest tam dużo zieleni i wodnych motywów. To miejsce, gdzie każdy przyjemnie  spędzi czas – zauważa.

Grajkowski podkreśla, że Unibail-Rodamco w swoich projektach stawia na wysoki poziom gastronomii i rozrywki. - Ostatnio można zobaczyć to w rozbudowanej strefie gastronomicznej w warszawskiej Galerii Mokotów, a już niedługo, bo na początku 2017 r., w warszawskiej Arkadii – wskazuje.

Jaka zatem będzie Wroclavia? – Zebraliśmy całe nasze doświadczenie lokalne i europejskie. Wroclavia będzie swoistą kombinacją tych elementów. To będzie nasza największa inwestycja w regionie, która pochłonie 240 mln euro i zaoferuje 64 tys. mkw. powierzchni handlowej i 7 tys. mkw. biurowej. W obiekcie znajdzie się największe kino w regionie - Cinema City Imax z 20 salami kinowymi. Ponad 20 proc. powierzchni jest dedykowane dla gastronomii i rozrywki. Szacujemy odwiedzalność na poziomie 13 mln rocznie – mówi Gajewski.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,71

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.