Ceny przesyłek główną barierą w handlu transgranicznym

Autor: www.dlahandlu.pl 31 marca 2017 09:50

Komisja Europejska chce walczyć z ograniczeniami w e-commerce. Bruksela bierze pod lupę m.in. mechanizmy geoblokowania czyli ograniczenia w dostępie do zakupów w sieci ze względu na miejsce zamieszkania. Tomasz Grygieńć, właściciel sklepu internetowego Superkoszyk, wyjaśnia, że e-sklepy nie decydują się na sprzedaż na rynki zagraniczne z powodu zasad stosowanych przez producentów i dystrybutorów. Są to tzw. restrykcje handlowe.

- Producenci chcą kontrolować swoje rynki, dlatego narzucają swoje ograniczenia. Na przykład dany produkt kosztuje w Polsce 5 zł, a w Hiszpanii 10 euro. To specyfika rynku. Pod uwagę bierze się różne aspekty np. zamożność obywateli. Ciekawie kształtują się również ceny przesyłek -  przesyłka z Londynu do Polski kosztuje dużo taniej, niż w drugą stronę - mówił Tomasz Grygieńć podczas panelu dyskusyjnego nt. geoblokowania, który odbył się w ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej.
Łukasz Klejnowski, doradca w Parlamencie Europejskim, współpracownik europosłanki Róży Thun, dodał, że przedsiębiorcy obawiają się sprzedaży za granicę, gdyż jest to po prostu bardzo skomplikowane. - Rozporządzenie przygotowywane obecnie w UE ma znieść te bariery. Głównym zadaniem nowych przepisów jest to, aby konsument z zagranicy otrzymywał taką samą ofertę jaka jest kierowana do odbiorcy docelowego danego sklepu. Geoblokowanie jest dzisiaj dość powszechne w internecie.

Katarzyna Lis-Zarrias, Sędzia, Wydział Europejskiego Prawa Cywilnego, Departament Legislacyjny, zwróciła uwagę, że generalnie UE zmierza do całkowitej harmonizacji w prawach konsumenta. Jest to również w interesie przedsiębiorców. Pewnym zabezpieczeniem dla przedsiębiorców, którzy obawiają się konsekwencji wynikających z różnych przepisów chroniących konsumentów na różnych rynkach, może być informacja na stronie sklepu o zgodności z dyrektywą o prawach konsumenta.
Tomasz Grygieńć wskazał, że to właśnie ceny przesyłek są główną barierą w handlu transgranicznym. - Duzi gracze np. Alibaba czy Amazon są w stanie wynegocjować dużo lepsze stawki, do których mali nigdy nie dojdą - podsumował.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10487

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane