Ceny przesyłek główną barierą w handlu transgranicznym

Autor: www.dlahandlu.pl 31 marca 2017 09:50

Komisja Europejska chce walczyć z ograniczeniami w e-commerce. Bruksela bierze pod lupę m.in. mechanizmy geoblokowania czyli ograniczenia w dostępie do zakupów w sieci ze względu na miejsce zamieszkania. Tomasz Grygieńć, właściciel sklepu internetowego Superkoszyk, wyjaśnia, że e-sklepy nie decydują się na sprzedaż na rynki zagraniczne z powodu zasad stosowanych przez producentów i dystrybutorów. Są to tzw. restrykcje handlowe.

- Producenci chcą kontrolować swoje rynki, dlatego narzucają swoje ograniczenia. Na przykład dany produkt kosztuje w Polsce 5 zł, a w Hiszpanii 10 euro. To specyfika rynku. Pod uwagę bierze się różne aspekty np. zamożność obywateli. Ciekawie kształtują się również ceny przesyłek -  przesyłka z Londynu do Polski kosztuje dużo taniej, niż w drugą stronę - mówił Tomasz Grygieńć podczas panelu dyskusyjnego nt. geoblokowania, który odbył się w ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej.
Łukasz Klejnowski, doradca w Parlamencie Europejskim, współpracownik europosłanki Róży Thun, dodał, że przedsiębiorcy obawiają się sprzedaży za granicę, gdyż jest to po prostu bardzo skomplikowane. - Rozporządzenie przygotowywane obecnie w UE ma znieść te bariery. Głównym zadaniem nowych przepisów jest to, aby konsument z zagranicy otrzymywał taką samą ofertę jaka jest kierowana do odbiorcy docelowego danego sklepu. Geoblokowanie jest dzisiaj dość powszechne w internecie.

Katarzyna Lis-Zarrias, Sędzia, Wydział Europejskiego Prawa Cywilnego, Departament Legislacyjny, zwróciła uwagę, że generalnie UE zmierza do całkowitej harmonizacji w prawach konsumenta. Jest to również w interesie przedsiębiorców. Pewnym zabezpieczeniem dla przedsiębiorców, którzy obawiają się konsekwencji wynikających z różnych przepisów chroniących konsumentów na różnych rynkach, może być informacja na stronie sklepu o zgodności z dyrektywą o prawach konsumenta.
Tomasz Grygieńć wskazał, że to właśnie ceny przesyłek są główną barierą w handlu transgranicznym. - Duzi gracze np. Alibaba czy Amazon są w stanie wynegocjować dużo lepsze stawki, do których mali nigdy nie dojdą - podsumował.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.