Chłodny marzec uderzył w wyniki Castoramy i Brico Depot

Property News 3 czerwca 2013 19:37

Grupa Kingfisher, właściciel marek Castorama i Brico Depot zanotowała w I kwartale br. w Polsce spadek sprzedaży w wysokości 1,3 proc. (spadek o 4,2 proc. w stosunku LFL). Główną przyczyną słabego wyniku jest zimny marzec, w którym sprzedaż spadła prawie o 17 proc.

Łączna sprzedaż na terenie Polski w I kwartale roku to 240 milionów funtów. W lutym Kingfisher zanotował spadek sprzedaży LFL o 0,8 proc., a w marcu o 16,7 proc. Bardzo dobry okazał się kwiecień, kiedy sprzedaż firmy w stosunku LFL wzrosła o 5,1 proc. Zysk netto wyniósł 14 milionów funtów.

Chłodny marzec uderzył w wyniki firmy w całej Europie. We Francji zanotowano spadek sprzedaży w I kwartale o 3,8 proc. (5,6 proc. LFL) a w Wielkiej Brytanii i Irlandii o 3,4 proc. (4,7 proc. LFL). Firma nieco lepiej poradziła sobie w Hiszpanii (wzrost sprzedaży o 14,2 proc., choć spadek o 6,1 proc. w ujęciu  LFL). Dobre rezultaty przyniosła z kolei działalność w Rosji i Chinach (odpowiednio wzrost sprzedaży o 17,4 proc. i 9,1 proc.).

Kingfisher dysponuje siecią sprzedaży ponad 1030 placówek w Europie i Azji. Do jej głównych marek należą: B&Q, Screwfix oraz działających na rynku polskim Castorama i Brico Depot.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane