CMR: Ciepła pogoda w marcu spowodowała skok sprzedaży lodów i wody

Autor: dlahandlu.pl 25 kwietnia 2017 11:28

Jak pokazują dane CMR, w marcu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 17% wyższa niż w lutym 2017 r., a liczba transakcji zwiększyła się o 22%. Wzrost ten wynikał nie tylko z większej liczby dni (marzec był o 3 dni dłuższy niż luty), ale też z ocieplenia, jakim mogliśmy się cieszyć pod koniec miesiąca. Wyższe niż rok wcześniej temperatury przełożyły się też na wzrost liczby transakcji o 3% w porównaniu z marcem 2016 r.

W ostatnim miesiącu odnotowano wzrost wszystkich kategorii wrażliwych na pogodę, ale najbardziej imponujący wynik osiągnęły lody impulsowe – liczba paragonów z tymi produktami była czterokrotnie wyższa niż w lutym 2017 r. i dwukrotnie wyższa niż marcu 2016 r. Wysokie jak na marzec temperatury sprawiły, że klienci częściej wstępowali do sklepu po coś do picia – wydatki na wszystkie napoje bezalkoholowe były o 11% wyższe niż rok wcześniej i o 27% wyższe niż miesiąc wcześniej. Szczególnie duże wzrosty odnotowano dla wody czystej (wzrost liczby transakcji o 35% w porównaniu z lutym) i smakowej (o 39%) oraz dla napojów energetyzujących oraz izotonicznych. W marcu klienci sklepów małoformatowych chętniej sięgali również po piwo – liczba paragonów, na których znalazł się ten rodzaj alkoholu była o 23% wyższa niż w lutym 2017 r. i o 5% wyższa niż w marcu 2016 r.

Nadejście wiosny wyraźnie wpłynęło na wyniki comiesięcznego zestawienia TOP1000 najlepiej rotujących produktów – w marcu w pierwszej 20 znalazło się aż 7 produktów z kategorii napojów, przy czym najwyżej, bo na 10. i 11. pozycji, uplasowały się woda niegazowana Żywiec Zdrój w butelce o pojemności 1500 ml oraz napój Black w puszce 250 ml. Podium rankingu niezmiennie jest okupowane przez 3 niedrogie piwa – Żubra, Tatrę oraz Harnasia w butelkach 500 ml.

W 2016 r. Wielkanoc obchodzona była w marcu, dlatego w ujęciu rdr w marcu br. odnotowano spadki większości kategorii typowo świątecznych, takich jak np. majonez, margaryny, chrzan, dodatki do ciast i figurki czekoladowe. Z tego powodu nieco słabsze wyniki zaraportowano też dla wódek czystych – w marcu br. liczba paragonów z tą kategorią była nieznacznie wyższa niż rok wcześniej, a wydatki na nią spadły o około prawie 4%. Lepiej niż przed rokiem radziły sobie natomiast wódki smakowe.

Z danych CMR wynika, że w marcu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 12,89 zł, czyli niemal o 5% mniej niż miesiąc wcześniej, ale około 2% więcej niż rok wcześniej.

Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2 oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Weronika K. 2017-04-26 15:55:43

    Black coraz lepsze wyniki, a co dopiero jak przyjdzie sesja. ;)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,19

  • Śr

    3,01

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10811

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane