CMR: Piwo Żubr, papierosy LM Blue i litrowa Coca-Cola hitami sprzedaży w małych sklepach

Autor: dlahandlu.pl 13 grudnia 2016 09:47

W listopadzie 2016 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 8,9% niższa niż październiku 2016 r. i o 0,6% wyższa niż w listopadzie 2015 r. Średnia wartość transakcji wzrosła o 9,2% w ujęciu rdr i o 1,7% w ujęciu mdm.

Całkowita liczba transakcji zmniejszyła się w tym czasie średnio o 10,5% mdm i o 7,8% rdr.

W ostatnim miesiącu większość kategorii odnotowała w ujęciu mdm spadek sprzedaży zarówno liczby transakcji, jak i wartości sprzedaży, ale duży wpływ na to miały dwa listopadowe święta, w które handel jest mocno ograniczony. W porównaniu z listopadem 2015 r. klienci sklepów małoformatowych mniej wydawali natomiast m.in. na napoje, słodycze oraz produkty mleczne, a także karty pre paid. Jak się okazuje, obowiązek rejestracji numerów przełożył się zarówno na spadek sprzedaży starterów (w listopadzie br. kupiono ich o 60% mniej niż rok wcześniej), a także doładowań (spadek o ponad 20%).

Z analizowanych przez CMR danych paragonowych wynika, że listopadzie 2016 r. liczba transakcji sprzedaży papierosów w sklepach małoformatowych utrzymała się na takim samym poziomie jak przed rokiem, jednak z powodu podwyżek cen wartość sprzedaży tej kategorii była nieco wyższa. Rosnące ceny papierosów przełożyły się na dalszy wzrost popytu na tytoń – w listopadzie wydatki na tę kategorię były o jedną czwartą wyższe niż przed rokiem.

W listopadzie w sklepach małoformatowych odnotowano spadek liczby transakcji oraz wartości sprzedaży piwa, wódek czystych, a także z napojów winopodobnych (liczba paragonów, na których znajdowały tego typu produkty, była o niemal 30% niższa niż w rok wcześniej). W porównaniu z ubiegłym rokiem przybyło natomiast klientów sięgających po wódki smakowe – liczba transakcji zakupu tej kategorii wzrosła w tym czasie o 9%. Listopad był też kolejnym miesiącem wzrostu sprzedaży whisky oraz win stołowych – wydatki klientów na te alkohole były o około 20% wyższe niż rok wcześniej.

Mimo odnotowanych w listopadzie spadków sprzedaży piwo wciąż pozostaje najczęściej kupowanym produktem w sklepach małoformatowych – w listopadzie napój ten pojawiał na co czwartym paragonie. Kluczowe znaczenie piwa w asortymencie sklepów małoformatowych potwierdza przygotowywany cyklicznie przez CMR ranking TOP 1000 najlepiej rotujących produktów, w którym piwa co miesiąc zajmują większość czołowych pozycji. W listopadzie w pierwszej dziesiątce znalazło się aż 8 piw, a pierwsze miejsce należało do odwiecznego lidera tego zestawienia, czyli piwa Żubra w butelce (w ostatnim miesiącu po ten produkt sięgał co trzydziesty klient). Poza najpopularniejszymi wariantami piw w gronie dziesięciu najlepiej rotujących produktów znalazły się papierosy LM Blue oraz Coca-Cola w litrowej butelce. Tuż za pierwszą dziesiątką, na 11. pozycji, uplasowała się wódka Żytniówka w opakowaniu o pojemności 100 ml.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,48

  • Śr

    13,23

  • Min

    9,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.