CMR: Piwo Żubr, papierosy LM Blue i litrowa Coca-Cola hitami sprzedaży w małych sklepach

Autor: dlahandlu.pl 13 grudnia 2016 09:47

W listopadzie 2016 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 8,9% niższa niż październiku 2016 r. i o 0,6% wyższa niż w listopadzie 2015 r. Średnia wartość transakcji wzrosła o 9,2% w ujęciu rdr i o 1,7% w ujęciu mdm.

Całkowita liczba transakcji zmniejszyła się w tym czasie średnio o 10,5% mdm i o 7,8% rdr.

W ostatnim miesiącu większość kategorii odnotowała w ujęciu mdm spadek sprzedaży zarówno liczby transakcji, jak i wartości sprzedaży, ale duży wpływ na to miały dwa listopadowe święta, w które handel jest mocno ograniczony. W porównaniu z listopadem 2015 r. klienci sklepów małoformatowych mniej wydawali natomiast m.in. na napoje, słodycze oraz produkty mleczne, a także karty pre paid. Jak się okazuje, obowiązek rejestracji numerów przełożył się zarówno na spadek sprzedaży starterów (w listopadzie br. kupiono ich o 60% mniej niż rok wcześniej), a także doładowań (spadek o ponad 20%).

Z analizowanych przez CMR danych paragonowych wynika, że listopadzie 2016 r. liczba transakcji sprzedaży papierosów w sklepach małoformatowych utrzymała się na takim samym poziomie jak przed rokiem, jednak z powodu podwyżek cen wartość sprzedaży tej kategorii była nieco wyższa. Rosnące ceny papierosów przełożyły się na dalszy wzrost popytu na tytoń – w listopadzie wydatki na tę kategorię były o jedną czwartą wyższe niż przed rokiem.

W listopadzie w sklepach małoformatowych odnotowano spadek liczby transakcji oraz wartości sprzedaży piwa, wódek czystych, a także z napojów winopodobnych (liczba paragonów, na których znajdowały tego typu produkty, była o niemal 30% niższa niż w rok wcześniej). W porównaniu z ubiegłym rokiem przybyło natomiast klientów sięgających po wódki smakowe – liczba transakcji zakupu tej kategorii wzrosła w tym czasie o 9%. Listopad był też kolejnym miesiącem wzrostu sprzedaży whisky oraz win stołowych – wydatki klientów na te alkohole były o około 20% wyższe niż rok wcześniej.

Mimo odnotowanych w listopadzie spadków sprzedaży piwo wciąż pozostaje najczęściej kupowanym produktem w sklepach małoformatowych – w listopadzie napój ten pojawiał na co czwartym paragonie. Kluczowe znaczenie piwa w asortymencie sklepów małoformatowych potwierdza przygotowywany cyklicznie przez CMR ranking TOP 1000 najlepiej rotujących produktów, w którym piwa co miesiąc zajmują większość czołowych pozycji. W listopadzie w pierwszej dziesiątce znalazło się aż 8 piw, a pierwsze miejsce należało do odwiecznego lidera tego zestawienia, czyli piwa Żubra w butelce (w ostatnim miesiącu po ten produkt sięgał co trzydziesty klient). Poza najpopularniejszymi wariantami piw w gronie dziesięciu najlepiej rotujących produktów znalazły się papierosy LM Blue oraz Coca-Cola w litrowej butelce. Tuż za pierwszą dziesiątką, na 11. pozycji, uplasowała się wódka Żytniówka w opakowaniu o pojemności 100 ml.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,49

  • Śr

    6,86

  • Min

    3,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane