CMR: Średnia wartość koszyka w małych sklepach to 12,30 zł

Autor: dlahandlu.pl 20 września 2016 11:08

CMR: Średnia wartość koszyka w małych sklepach to 12,30 zł

Jak wynika z danych CMR w sierpniu 2016 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. wzrosła o 2,4 proc. w ujęciu rdr. mimo iż liczba transakcji zmniejszyła się w tym czasie o 5%. i spadła o 2,2 proc. w ujęciu mdm.


Średnia wartość transakcji w sierpniu 2016 r. wyniosła 12,30 zł, prawie tyle samo co w lipcu 2016 r. i o 7,4 proc. więcej niż w sierpniu 2015 r.

Drugi miesiąc tegorocznych wakacji był raczej chłodny, co znalazło odzwierciedlenie w koszykach zakupowych w sklepach małoformatowych. W porównaniu z ubiegłorocznym sierpniem, kiedy wszystkim dawały się we znaki rekordowo wysokie temperatury, odnotowano spadek wszystkich kategorii, które dobrze sprzedają się właśnie w upały, czyli napojów, piwa i lodów.
W sierpniu br. klienci sklepów małoformatowych wydali na piwo o 10% mniej niż przed rokiem, ale znacznie częściej sięgali w tym czasie po wódki smakowe (wartość sprzedaży wzrosła rdr aż o 25%), wina stołowe, a także whisky.
Niższe temperatury negatywnie wpłynęły na sprzedaż napojów – w sierpniu w koszykach rzadziej niż przed rokiem i przed miesiącem pojawiały się napoje gazowane, a także wody czyste (wydatki na wody z dodatkami smakowymi zmniejszyły się o 30% w ujęciu rdr i o 5% w ujęciu mdm). Nawe napoje izotoniczne, których sprzedaż w ostatnim czasie dynamicznie rosła, w sierpniu odnotowały spore spadki - wydatki na nie były o 7% niższe niż w lipcu i o 16% niższe niż w sierpniu ubiegłego roku. Z danych paragonowych wynika też, że w sierpniu zamiast po napoje typu ice tea (spadek wartości sprzedaży o 23%w ujęciu rdr) klienci sklepów małoformatowych sięgali raczej po tradycyjne, gorące herbaty (ich sprzedaż wzrosła z kolei o prawie 20% w porównaniu z sierpniem rok wcześniej).
Największe spadki dotknęły jednak kategorię lodów – w sierpniu 2015 r. zimne specjalności w rożku, kubeczku lub na patyku można było znaleźć na 7% wszystkich paragonów, natomiast w sierpniu br. sięgał po nie tylko co dwudziesty kupujący. Klienci sklepów małoformatowych w sierpniu br. nie potrzebowali tak bardzo ochłody, a apetyt na coś słodkiego częściej niż przed rokiem zaspokajali czekoladą, batonami, wafelkami lub ciastkami (wszystkie te kategorie odnotowały wzrost sprzedaży w porównaniu z sierpniem 2015 r.).
Niewielki wzrost obrotów odnotowany w ujęciu rdr to głównie efekt wyższych wydatków na wyroby tytoniowe, które odpowiadają za znaczną część wartości sprzedaży sklepów małoformatowych.
Sklepy małoformatowe do 300 m kw. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m kw., średnie sklepy spożywcze 41-100 m kw., duże sklepy spożywcze 101-300 m kw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2, specjalistyczne sklepy alkoholowe.
 
Centrum Monitorowania Rynku jest agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera on-line z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8959

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.