Co 4 złotówka wydawana na zdrowe przekąski trafia do sklepów tradycyjnych

www.portalspozywczy.pl 24 maja 2016 13:44


- Trzy na cztery zdrowe przekąski kupowane są w sklepach wielkoformatowych (hipermarkety, supermarkety oraz dyskonty) – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Anna Rochala.

- Spośród tych sklepów, jak wynika z danych Panelu Handlu Detalicznego Nielsena, kategoria rozwija się najszybciej w dyskontach. Warto zauważyć, że mimo mniejszej dynamiki wzrostu, sklepy małoformatowe wciąż odpowiedzialne są za niemal co czwartą złotówkę wydaną na zdrowe przekąski – dodaje.

Największymi segmentami w kategorii zdrowych przekąsek są niesolone orzechy, suszone owoce, a także batoniki musli.

Jeszcze półtora roku temu firma Euromonitor International szacowała, że w Polsce rynek naturalnie zdrowych przekąsek, czyli zamienników tradycyjnych słodyczy, z musli, owocami czy orzechami, jest wart prawie 600 mln zł i ma rosnąć o ok. 4 proc. rocznie.

Obecnie rynek może być wart dwa razy więcej w zależności od tego, co jest wliczane do tego segmentu.

Firma badawcza Nielsen badając rynek zdrowych przekąsek uwzględnia takie kategorie jak: chrupkie pieczywo, wafle ryżowe, orzechy i ziarna niesolone, suszone owoce i batony musli.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,60

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9801

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane