Co czwarty internauta kupuje w sieci produkty spożywcze

Autor: dlahandlu.pl 20 marca 2015 17:01

Według ostatnich badań art. spożywcze w sieci kupuje co czwarty internauta, a w tym roku w e-delikatesach wydamy ponad 300 mln złotych. Jak zauważyli autorzy raportu Kwit Analytics różnice w asortymencie sklepów online, szczególnie pod względem dostępności marek oraz ich pozycji w wyszukiwarce mogą być znaczące.

W ciągu ostatnich 7 dni (13.03-19.03) Kwit Analytics, za pomocą narzędzia inShop SEO, przeprowadził badanie w czterech najpopularniejszych edelikatesach w Warszawie: Frisco, Alma24, ePiotr i Paweł oraz Tesco eZakupy (Warszawa Stalowa Wola). Zbadano reakcję wyszukiwarek na słowo kluczowe "jogurt" . Analizowano pierwsze 50 wyników. Z rapory wynika,  że najlepiej wypozycjonowane marki we wszystkich monitorowanych sklepach to: Danone (19%), Bakoma (12%) oraz na równej pozycji Milko i brandowe produkty Tesco (po 10%).  Według Stowarzyszenia Producentów Marek Własnych (PLMA) w 2014 roku ilościowy udział marek własnych na rynku supermarketów wzrósł o 3 punkty procentowe i stanowi 1/3 ogólnego asortymentu (33%).

We Frisco na półce jogurtów pierwsze miejsce pod względem ilości zajmuje Danone (24%), drugie Bakoma (19%), z kolei trzecie Sobbeke (11%). Natomiast w wynikach wyszukiwania słowa kluczowego kolejność jest zupełnie inna. Pierwsza jest Bakoma (25%), następnie Danone (17%), a Sobbeke zajmuje dopiero 8 miejsce (5%). Piątnica, przy stosunkowo małym udziale na półce (4%, 6 pozycja) w wynikach wyszukiwania zajmuje trzecią pozycję z wynikiem 10%.

Z kolei wpisując słowo "jogurt" w Alma24 praktycznie połowę analizowanych wyników wyszukiwania (46%) stanowiły produkty Danone, przy czym udział produktów tej marki w kategorii jogurty w tym sklepie wynosi ponad ⅓ całości kategorii (36%). Dla porównania w Piotrze i Pawle, czy też Tesco marka stanowiła zaledwie 8% wyszukiwań (Frisco - 17%), przy zbliżonym udziale całościowym kategorii. Bakoma, choć jest druga pod względem ilości jogurtów na półce (15%), w wynikach wyszukiwania na analizowane słowo kluczowe zajmuje 6 miejsce ze słabym 4% wynikiem.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.