PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Co dziesiąty mieszkaniec dużego miasta kupuje żywność online

Autor: dlahandlu.pl 24 kwietnia 2012 11:00

Według badań PMR żywność w sklepach internetowych częściej kupują mieszkańcy większych miast (co dziesiąty w miastach pow. 200 tys. wobec 5 proc. ogółem) oraz osoby z wyższym wykształceniem - 10 proc. kupujących on-line w stosunku do 3 proc. w grupie osób z niższym wykształceniem.

 

Uczestnicy rynku będą konkurować pomiędzy sobą nie tylko ceną i asortymentem, ale także zasięgiem. Aktualnie wśród sklepów z branży spożywczej działających on-line mamy ponad 300 podmiotów. Liderami są: alma24.pl, e-piotripawel.pl, a.pl.

Coraz częściej tradycyjny handel detaliczny jest wzbogacany o dodatkowy kanał sprzedaży w postaci wersji sklepu online, w ten sposób też sieci zwiększają grono swoich klientów lub podtrzymają relacje, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. 

Aktualnie tylko 5 proc. robiących zakupy w sieci nabywa tą drogą również żywność. Strategia rozwoju tego kanału ma szansę zwiększyć wartość rynku do 450 mln w 2014 roku. Obecnie udział e-sklepów spożywczych w całości handlu spożywczego wynosi 0,1-0,2 proc. W perspektywie 5-6 lat ma wzrosnąć do 1,5 proc., a wówczas jego wartość przekroczy 1,5 mld rocznie. Część analityków uważa, że wartość tego kanału sprzedaży w najbliższych latach pozostanie nadal marginalna, do 0,5 proc. w perspektywie 5 lat.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7781

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane