Co trzeci Polak je śniadanie poza domem. Najczęściej kupuje kanapkę

Autor: dlahandlu.pl 27 marca 2018 13:22

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar TNS dla firmy Żabka Polska – 30 proc. Polaków z spożywa śniadanie poza domem. Drugim ważnym po śniadaniu posiłkiem stała się przekąska, którą spożywa 96 proc. Polaków.

W ciągu tygodnia częściej jemy śniadanie w pracy, na uczelni czy po prostu w drodze do biura, na spotkanie etc. Kiedy decydujemy się na śniadanie poza domem, to głównym kryterium wyboru, jeśli chodzi o zakup, jest szybkość skonsumowania śniadania i wygoda (41%), mniej istotna jest cena (26%), czy fakt, iż jest to produkt niskokaloryczny (27%). Śniadanie kupujemy w drodze, w godzinach 7.00-9.00.

- Najczęściej kupowanym produktem śniadaniowym jest kanapka. Na drugim miejscu znalazły się drożdżówki i pączki oraz jogurty pitne. Szybkość i dostępność oferty śniadaniowej to ważne czynniki determinujące decyzję zakupową konsumentów. Sprzyja temu lokalizacja sklepów blisko domu czy pracy, ułatwiająca zakup bez kolejek i straty czasu. 41% Polaków uznaje szybkość za kluczowe kryterium zakupu śniadania, podobnie jest przy wyborze przekąski śniadaniowej - 42% – mówi Jerzy Roguski, dyrektor handlowy Żabka Polska.

Według badań przekąski zaczęły pełnić bardzo ważną rolę w rozkładzie posiłków w ciągu tygodnia. Sięgają po nie, przynajmniej od czasu do czasu, prawie wszyscy Polacy. Przekąskę po śniadaniu spożywa poza domem aż 73% Polaków, a dzieje się to po śniadaniu, zazwyczaj w godzinach 9.00-12.00.

- Przekąski, które pełnią rolę tzw. drugiego śniadania, to jeden z kluczowych filarów kategorii QMS (Quick Meal Solutions) czyli dań gotowych i produktów, które zabiegani klienci mogą spożyć łatwo i szybko, nawet bez podgrzewania. Ich zróżnicowanie jest niezwykle istotne, bo przekąski to kategoria, którą rządzi impulsowość, charakterystyczna dla sklepów sieci convenience jak Żabka. Większość klientów wchodząc do sklepu nie wie jeszcze co wybierze, a decyzję podejmuje dopiero na miejscu – dodaje Jerzy Roguski.

Badania pokazują, że smak jest jednym z istotnych czynników wyboru przekąski. Wchodząc do sklepu wiemy czy chcemy zjeść „na słono” czy „na słodko”, jednak decyzję zakupową dotyczącą konkretnego produktu podejmujemy dopiero w placówce. W kategorii śniadań królują kanapki, jednak jeśli chodzi o przekąski, to Polacy częściej wybierają coś słodkiego. Królową przekąsek jest drożdżówka (zastępowana także pączkiem), po którą sięga aż 14% badanych. Na kolejnych miejscach są jogurty pitne (11%), oraz różnego rodzaju batony i wafelki (9%). Słodkości pasują do kawy, którą większość z nas wypija w pracy po śniadaniu.

Duża popularność kanapek wśród produktów śniadaniowych stała się impulsem dla sieci sklepów Żabka do wprowadzenia nowej linii kanapek pod marką Tomcio Paluch. W ofercie znaleźć można kanapki mięsne jak i wegetariańskie. Nowością są kajzerki, bagietki oraz trójkąty.

Ankieta przeprowadzona  na panelu internetowym na zlecenie firmy Żabka Polska przez Kantar TNS w marcu 2017 na próbie 600 dorosłych Polaków.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,10

  • Min

    1,35

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4588

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 699147

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane