Coca-Cola i Mars chcą kolorowych etykiet z informacjami o kaloriach

Autor: PAP 9 marca 2017 17:29

6 największych w UE producentów żywności, w tym Coca-Cola i Mars, chce wprowadzić na opakowaniach kolorowe etykiety zamiast tradycyjnych informacji o wartościach odżywczych. Zdaniem organizacji konsumentów powinno to uzupełniać, a nie eliminować obecne oznakowania.

Zdaniem producentów kolorowe etykiety będą bardziej czytelne dla konsumentów i będą ich wyraźniej informować o kaloryczności produktu i rodzaju składników, jakie on zawiera. Dzięki temu klienci będą mogli świadomie decydować o wyborze zdrowszych produktów żywnościowych i napojów. Etykieta ma informować m.in. o zawartości cukru, soli i tłuszczu w produkcie jako całości (gramy i procenty), każdemu składnikowi przypisany ma być inny kolor (np. czerwony dla cukrów, zielony dla tłuszczów), ponadto etykieta zawierać będzie informacje o tym, czy zawartość składnika w danym artykule jest "wysoka", "niska" czy "średnia".

"Nasi klienci chcą prostej, jasnej informacji o tym, co jedzą i piją. Dzięki wprowadzeniu zharmonizowanych kolorowych etykiet żywnościowych w Europie oferujemy konsumentom najbardziej przejrzystą z możliwych informację o naszym produkcie. Mamy nadzieję, że to pomoże im w rozsądnym podejmowaniu decyzji" - mówi Dan Sayre z Coca-Cola Europe.

Przeczytaj także:

W inicjatywie jak dotąd bierze udział sześciu największych producentów żywności w Europie, czyli Coca-Cola, Mars, Nestle, PepsiCo, Mondelez International i Unilever. Projekt ma być odpowiedzią sektora na politykę UE dotyczącą promowania zdrowej żywności oraz walki z otyłością i chorobami związanymi z niezdrową dietą (np. cukrzycą), zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży.

Producenci chcą, żeby kolorowe etykiety ostatecznie zastąpiły tradycyjnie umieszczane na opakowaniach produktów informacje o ich wartościach odżywczych w przeliczeniu np. na 100 ml lub 100 g. Zamiast tego informacja dotyczyła będzie np. zawartości cukru w całym produkcie. To ma także zmotywować konsumentów do wybierania mniejszych porcji.

Koncerny mają też nadzieję, że proponowane przez nie oznaczenia żywności z czasem staną się obowiązujące w całej UE.

"W Europie sposoby etykietowania żywności zmieniały się na przestrzeni lat tak, żeby jak najlepiej spełniać wymagania konsumentów. Chcemy, żeby tak było nadal. Dlatego mamy nadzieję, że UE wprowadzi zharmonizowane przepisy dotyczące oznaczania żywności z wykorzystaniem kolorowych kodów" - deklarują producenci.

Mniej entuzjastyczne wobec planów sektora są europejskie organizacje konsumentów.

"Cieszymy się, że największe firmy żywnościowe w końcu przyznają, że wyraźne oznaczenia produktów pomagają konsumentom w wyborze zdrowszej żywności. Od dawna apelowaliśmy o wprowadzenie obowiązkowego przejrzystego oznakowania żywności i wykorzystywanie kolorów. Dzisiaj ludzie często robią zakupy w pośpiechu; dzięki tego typu etykiecie wystarczy rzut oka na kolory, żeby wiedzieć czy produkt zawiera tłuszcz, cukier czy sól. Nie zgadzamy się natomiast z pomysłem producentów, żeby kolorowe etykiety zastąpiły tradycyjne oznakowania o zawartości składnika w 100 ml lub 100 g. One mogą je uzupełniać, ale nie eliminować" - mówi dyrektor generalna europejskiej organizacji konsumentów BEUC Monique Goyens.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • artmetic ekonsulting 2017-03-12 01:39:40

    Polecamy do tego celu Tabele Dietetyczne do pobrania w Google Play , iTunes, Windows Store :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,13

  • Min

    2,71

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.