Colliers: W Polsce jest 9,17 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej

Property News 7 marca 2013 20:00

W 2012 roku deweloperzy ukończyli 485 600 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Na koniec roku całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce osiągnęła 9,17 milionów mkw. - wynika z danych agencji Colliers.

Krakowski rynek handlowy dysponuje 490 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni zlokalizowanej w 13 centrach handlowych. Grupę specjalistycznych CH reprezentuje jeden kompleks handlowy - Futura Park wraz z centrum wyprzedażowym Factory. W trakcie budowy znajduje się jeden projekt - Galeria Bronowice (60 tys. mkw.) - realizowany przez Immochan. W Krakowie odnotowano najwyższy wskaźnik powierzchni niewynajętej, który kształtował się na poziomie 4,5 proc.. Warto jednak zwrócić uwagę, że pod względem dostępnej powierzchni występują istotne różnice pomiędzy poszczególnymi centrami handlowymi.

Na koniec 2012 roku całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Poznaniu wyniosła 520 tys. mkw., z czego blisko 15 proc. stanowią specjalistyczne CH. Aktualnie w fazie budowy znajdują się dwa tradycyjne centra handlowe - galeria handlowa Poznań City Center (58 tys. mkw.) połączona z dworcem kolejowym oraz mały wielofunkcyjny obiekt Galeria MM (ok. 5 tys. mkw. powierzchni handlowej). Rynek handlowy w Poznaniu jest stosunkowo stabilny, a współczynnik powierzchni niewynajętej kształtuje się na poziomie 2,3 proc. Czynsze typu prime wynoszą około 48 EUR/mkw. powierzchni, jednak w związku z wysokim poziomem planowanej podaży stawki mogą ulec obniżeniu.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.