CSR coraz częściej kryterium wyboru produktu dla konsumentów

Autor: dlahandlu.pl 27 października 2017 13:59

Do 2030 roku dla 80 proc. pracowników na świecie istotnym aspektem oceny rzeczywistej wartości firmy i decyzji o jej poleceniu będzie zaangażowanie przedsiębiorstwa w aktualne problemy społeczne i środowiskowe. Pokolenie „millenialsów” już teraz charakteryzuje się dociekaniem na temat działań CSR-owych pracodawców – oceniają przedstawiciele Open Eyes Economy Summit.

Z każdym rokiem coraz więcej osób deklaruje, że są gotowe zapłacić wyższą cenę za produkt pozyskany ze zrównoważonego źródła.

Biznes nie przyniesie korzyści, jeśli firma straci zaufanie konsumentów, na które obecnie bardzo duży wpływ ma odpowiedzialność społeczna. – Jednorazowe akcje CSR-owe przestają odzwierciedlać zaangażowanie firmy w problemy społeczne. Konsumenci pytają natomiast o łańcuchy dostaw, źródła pozyskiwania surowców, kontrahentów i partnerów. Przedsiębiorca musi wziąć odpowiedzialność za cały proces składający się na jego działalność – mówi Mateusz Zmyślony, dyrektor kreatywny Open Eyes Economy Summit, międzynarodowego szczytu poświęconego Ekonomii Wartości.

Z przeprowadzonej w Niemczech ankiety wynika, że podczas zakupu kawy konsumenci kierują się kryterium, czy została ona pozyskana ze zrównoważonych źródeł. Firmy nie mogą ignorować wymagań swoich klientów i muszą sprostać oczekiwaniom coraz bardziej świadomych odbiorców. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,19

  • Śr

    3,01

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10811

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane