Cyfrowa żywność to wino, ser i mięso śledzone od pola do fabryki

Autor: dlahandlu.pl 12 lipca 2018 13:13

Cyfrowa żywność to wino, ser i mięso śledzone od pola do fabryki Fot. Shutterstock.com

Podążając za modą, wpływem mediów społecznościowych, rosnącym zainteresowaniem różnymi kuchniami i coraz większymi obawami o zdrowie i alergie, konsumenci wymagają szczegółowych informacji o tym, co kupują, gdzie i jak dany produkt był uprawiany, a także jakie zawiera wartości odżywcze i potencjalne alergeny. Chcą wiedzieć, czy przekąska owocowa jest wyprodukowana z całych jabłek, puree jabłkowego, czy z zamrożonego suszonego proszku jabłkowego. Jednego dnia konsument może poszukiwać produktów alternatywnych dla cukru; kiedy indziej może być zaniepokojony sztucznymi słodzikami.

Konsumenci chcą większego wyboru produktów, w opakowaniu o konkretnej, dostosowanej do ich potrzeb wielkości. Oczekują nawet zindywidualizowanych produktów; np. nowego smaku ulubionego produktu, wersji niskokalorycznej czy wolnej od alergenów lub w specjalnym opakowaniu. Mieszanie różnych smaków napojów w aplikacji na telefonie, trójwymiarowe drukowane pamiątki czekoladowe z urlopu lub opakowanie ciasteczek z wydrukowanym imieniem i projektem klienta – dziś takie rzeczy są nowością, ale jednocześnie oznaką trendu w kierunku jeszcze większej personalizacji.

Digitalizacja jest sposobem na zmierzenie się z tym wyzwaniem. Stworzenie cyfrowego bliźniaka dla nowych produktów oraz procesów zastosowanych do ich produkcji pozwala na zaprojektowanie i symulowanie parametrów produktu, aby upewnić się, że każdy nowy wariant spełnia wymagania zgodności i potrzeby rynku jeszcze przed stworzeniem prototypu w skali laboratoryjnej. Cyfrowy bliźniak może skrócić okres wymagany do wprowadzenia nowego produktu na rynek aż o połowę - mówi Filip Schiettecat, Senior Director Industry Management, Siemens PLM Software.


Spółki z branży produktów żywnościowych i napojów muszą śledzić i pokazywać na etykietach składniki dla coraz większej liczby różnorodnych produktów i receptur pochodzących od różnych dostawców i wysyłanych na rynki na całym świecie poprzez wiele łańcuchów dostaw i sieci dystrybucji. Przyszłością jest cyfrowa żywność: nie pigułki żywnościowe z filmu science fiction, ale wino, piwo, ser, mięso i warzywa, które są śledzone od pola i gospodarstwa do fabryki dla zapewnienia odpowiedniej jakości - zauważa Filip Schiettecat, Senior Director Industry Management, Siemens PLM Software.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.