Czego od sklepów oczekują klienci pokolenia Y ? Ich siła nabywcza to już trylion dolarów

Autor: pr, dlahandlu.pl 16 lutego 2016 09:32

Czego od sklepów oczekują klienci pokolenia Y ? Ich siła nabywcza to już trylion dolarów fot. Salesforce

Sklepy tradycyjne mogą dostosować działania, by budować lojalność młodszego pokolenia nabywców (pokolenie Y), którego siła nabywcza w skali globu to już trylion dolarów. Nowe badanie oczekiwań konsumentów robiących zakupy w sieci i sklepach tradycyjnych przynosi inspiracje dla handlu - czytamy w badaniu Salesforce.

Salesforce przeanalizował procesy zakupowe klientów detalicznych, którzy robią zakupy w sieci i sklepach tradycyjnych, a na co dzień korzystają z Internetu i smartfonów. Zbadano m.in. współczesne modele decyzyjne i oczekiwania wobec doradców zatrudnionych w sklepach.

Internet ciągle podnosi sklepom poprzeczkę

Właściciele sklepów powinni wiedzieć, że już ponad 80% klientów przed zakupami poszukuje informacji o produktach w sieci. Blisko połowa (48%) konsumentów twierdzi, iż zna produkty wystawione do sprzedaży w sklepie lepiej od asystentów zatrudnionych do obsługi klientów. Przy tym aż dwie trzecie (67%) kupujących podejrzewa, że konsultanci sprzedaży w sklepach nie mówią prawdy doradzając w zakupach.

Inne wnioski z badania:

· 53% poszukujących w sieci informacji o produktach porównuje ceny,

· Co piąta osoba zabiera do sklepu wyniki porównania cen, 35%  stosuje tę metodę od czasu do czasu

· Tylko jedna trzecia klientów pozytywnie ocenia kompetencje pracowników sklepów doradzających w zakupach.

· Klucz do sukcesu w handlu tkwi w zrozumieniu oczekiwań pokolenia Y, którego siła nabywcza ciągle rośnie, a które w procesach zakupowych zachowuje się zupełnie inaczej od starszych pokoleń (infografika).

W opinii badanych osób, udostępniane przez sklepy sposoby kontaktu wciąż pozostają niezintegrowane, co ma negatywny wpływ na satysfakcję już w samym procesie kupowania.

- Kluczem do sukcesu jest umiejętne zarządzanie komunikacją we wszystkich kanałach kontaktu klienta ze sklepem oraz wchodzenie w indywidualne interakcje 1 na 1 jeszcze przed zakupem. Działania takie klientom dają satysfakcję, a sklepom pozwalają osiągnąć znaczną przewagę – wyjaśnia Krzysztof Augustynowicz, Senior Account Executive Emerging Markets w Salesforce.

Obecnie liczy się spersonalizowana obsługa – taka, która bazuje na umiejętności identyfikacji oczekiwań i zainteresowań indywidualnego klienta. Coraz więcej konsumentów wchodząc do tradycyjnego sklepu chciałoby robić zakupy w asyście pracowników, którzy znają ich historię, wiedzą o wyrażanych opiniach na forach internetowych czy zainteresowaniach konkretnymi kategoriami produktów.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,33

  • Min

    0,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane