Czy Auchan sprzeda polskie sklepy sieci Simply Market?

www.portalspozywczy.pl 24 października 2015 12:45

Grupa Auchan musi odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań dotyczących przyszłości sieci Simply Market w Polsce - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Damien de Maisonneuve, prezes zarządu firmy doradczej DIA-Mart.

Należąca do Grupy Auchan sieć supermarketów Simply Market ma ewidentny problem z rozwojem na polskim rynku handlowym. Problemem są m.in. słabe wyniki, stagnacja rozwoju, ostra konkurencja rynkowa. Czy sieć przy obecnej skali - 34 sklepów - ma szansę na dalszy rozwój w Polsce? Czy wystarczy do tego wsparcie Grupy Auchan?

Faktem jest, że sieć 34 sklepów na tak dużym rynku, jak Polska, nie robi raczej większego wrażenia. Należy jednak pamiętać, że sklepy Simply Market działają w trochę innym formacie, supermarkety mają powierzchnię nieco większą niż sklepy konkurencji działające w tym formacie.

To co martwi, to fakt, że od kilku lat sieć się nie rozwija. Może to świadczyć o tym, że akcjonariusz, czyli Grupa Auchan ma nadal wątpliwości, co do potencjału tego formatu w Polsce i się zastanawia, czy warto inwestować pieniądze w rozwój tej sieci.
Należy zadać pytanie, czy opłaca się utrzymywać samodzielnie taką firmę jak Simply Market w Polsce, która ma oddzielną strukturę i sztab dyrektorów tak duży, jak inne dużo większe sieci handlowe. Co więcej, sieci Simply Market byłoby o wiele trudniej działać na rynku bez dzielenia niektórych kosztów z dużo większym „kuzynem”, czyli siecią hipermarketów Auchan, a także bez wsparcia firmy matki.



Czy w takim razie Grupa Auchan może zdecydować na zlikwidowanie lub sprzedaż sieci Simply Market w Polsce?

To jedna z opcji. Grupa musi odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań o przyszłość sieci Symply w Polsce. Podstawowe, to co dalej zrobić ze sklepami? Scenariusze są dwa. Pierwszy to likwidacja lub sprzedaż polskich sklepów sieci. Grupa podejmowała już podobne decyzje w przeszłości, wycofując się z Indii, czy z Maroka. Należy jednak zaznaczyć, że grupa bardzo niechętnie rezygnuje z projektów i jeśli inwestuje robi to w dłuższej perspektywie. Druga opcja to decyzja o inwestycji na dużo większą skalę i przyspieszeniu rozwoju sieci.

Pełny wywiad do przeczytania w serwisie portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • klienci 2015-10-29 18:14:38

    trzeba zmiejszyc zatrudnienie na gorze miej derektorow wiecej pracownikow na sklepach a mniej do rzadzenia w tedy bedzie sie rozwijac ale to jest nierealne dac ludzia zarobic a nie miec tylko jedno skutecznosc i wyzysk

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,50

  • Śr

    7,06

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9079

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.