PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Czy Biedronka przegra walkę z Lidlem przez kierowników sklepów?

Autor: dlahandlu.pl 13 marca 2015 09:30

Czy Biedronka przegra walkę z Lidlem przez kierowników sklepów?

W lipcu i sierpniu 2014 roku Jeronimo Martins poszukiwał tysiąca absolwentów uczelni wyższych, oferując im stanowiska kierownicze.- W ramach programu "1000 absolwentów", którego zakończenie jest planowane na 2015 r., w 2014 roku zostało przez nas zatrudnionych ponad 500 osób. W tym roku będziemy kontynuować proces zatrudnienia kolejnych kilkuset kandydatów - napisała sieć Biedronka w odpowiedzi na pytanie serwisu dlahandlu.pl.

Jednocześnie sieć podkreśla, że "w każdej z naszych placówek na stanowiskach kierowniczych zatrudnionych jest ok. 3-5 osób. Tak samo jak zrekrutowani absolwenci znajdą zatrudnienie - w zależności od aktualnych potrzeb - nie tylko w nowych sklepach (których w 2015 roku ma powstać 100 - red.), ale także w już funkcjonujących, tak też wielu kierowników sklepów awansuje w ramach naszej struktury. W związku z tym, niezależnie od aktualizacji strategii dotyczącej ograniczenia ekspansji, nadal jesteśmy otwarci na przyjęcie tak dużej liczby absolwentów. Takie zapotrzebowanie rekrutacyjne nie oznacza jednak, że zastępujemy pracowników doświadczonych nowymi. Doświadczenie jest jedną z najbardziej docenianych wartości w naszej firmie, na co wskazuje liczba osób ze średniej i wyższej kadry menadżerskiej, które zaczynały swoje kariery w naszej firmie od pracy w sklepach. Warto zwrócić uwagę na fakt, że ponad 90% w wymienionej grupie menadżerów stanowią osoby z awansów wewnętrznych - napisano w odpowiedzi na pytanie dlahandlu.pl

Komunikując rekrutację Jeronimo Martins wskazywało, że "w związku z dynamicznym rozwojem sieci sklepów Biedronka, chcemy nadal inwestować w naszych pracowników, w tym młode talenty, traktując tę inwestycję jako wyraźną przewagę konkurencyjną w naszej działalności. Poza skupieniem się na rozwoju naszych aktualnych zespołów, chcemy wzmocnić swoją kadrę kierowniczą, a tym samym zapewnić dalszy zrównoważony rozwój Jeronimo Martins Polska - mówił wówczas Pedro Pereira da Silva, COO Grupy Jeronimo Martins i Country Manager na Polskę.

Jednak zgodnie z informacjami portalu Pulshr.pl młodzi kierownicy sklepów zastępują bardziej doświadczonych kolegów, gdyż kierownik z długoletnim stażem zarabia (w zależności od sklepu) do 4,5 tys. zł na rękę. Zupełnie młody kierownik sklepu w Biedronce ma szansę dostać 2 tys. zł netto, a trochę bardziej doświadczony - 3 tys. zł. Firma jednak zaprzecza, aby ruchy kadrowe służyły oszczędnościom w firmie.

Portugalska Grupa Jeronimo Martins w Polsce jest właścicielem ponad 2600 sklepów Biedronka i zatrudnia łącznie ponad 55 tys. osób. Tymczasem największy konkurent Biedronki - spółka Lidl Polska, który zatrudnia 14 tys. pracowników i zarządza w Polsce siecią ok. 550 sklepów, zadeklarował, że w 2015 roku przeznaczy kilka milionów na szkolenia doświadczonych kierowników sklepów, a w ramach ich większego zmotywowania do pracy po roku szkoleń zaoferuje im samochody służbowe Skoda Fabia o wartości 75 tys. zł, które będą mogły byż wykorzytsywane także do użytku prywatnego.

  • tak 2016-03-03 19:25:53

    Nawet praca w Lidlu wydaje się być opłacalna jak tak się poczyta komentarze na forum gowork.

  • zks 2015-03-27 14:26:38

    końcem lutego były pierwsze zwolnienia grupowe, końcem marca będą następne, pozbywają się b.dobrych pracowników z długim stażem, będzie coraz gorzej. biedronka idzie na dno....

  • Anita 2015-03-26 07:42:06

    Brawo dla Lidla. Słuszna koncepcja. Jeronimo pozwalnia doświadczonych kierowników, których powinien przejąć Lidl. Dzięki przywództwu przez zaangażowanie w stosunku do kadry poszczególnych sklepów Lidl wygra ze zmęczonym i sfrustrowanym personelem Jeronimo. Mądrzy młodzi kierownicy Jeronimo po 2-3 latach poniżeń i pracy ponad siły, bez motywacji finansowej, uciekną z Biedronek i Jeronimo, czy też nowy właściciel poniesie kolejne inwestycje w poszukiwaniu nowej kadry.

ZOBACZ WSZYSTKIE (14)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7156

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.