Czy detaliści powinni obawiać się Amazona? Odpowiedz brzmi - Tak!

Autor: dlahandlu.pl za esmmagazine.com 7 grudnia 2016 09:44

Detaliści od dawana obawiali się amerykańskiego giganta e-handlu, a teraz dokonuje on rzeczywistej inwazji na ich podwórku - pisze esmmagazine.com

Przypomnijmy, Amazon ogłosił plany uruchomienia na początku przyszłego roku sklepu ogólnospożywczego bez kas, bez kolejek. Placówka powstanie w w Seattle (stan Waszyngton).

Klienci robią zakupy w następujący sposób: wchodząc do sklepu, uruchamiają aplikację Amazon Go, biorą koszyk, wkładają do niego zakupy i wychodzą. System sprawdza co zostało włożone do koszyka i pobiera opłatę z konta klienta. Jeżeli z czegoś zrezygnowaliśmy, wystarczy, że odłożymy to na półkę a towar zostanie odjęty z koszyka. Po wyjściu ze sklepu paragon otrzymamy na e-maila.

Ruch Amazona i zaistnienie w świecie fizycznego handlu nie jest wielkim zaskoczeniem dla rynku, ale sieć pokazała, że umie rozwiązać największe problemy handlu - np. kolejki.

Detaliście mają więc powody do obawa - ruch Amazona to nie jest tylko chwyt marketingowy.

Technologia Amazona potrafi zlikwidować kolejki przy kasach - detaliści borykają się z tym problemem przez dziesięciolecia. Amazon poradził sobie z nim bardzo szybko. Sieć Walmart kiedyś twierdziła, że może oszczędzić 12 mln dolarów, jeśli uda się jej skrócić proces skanowania cen podczas momentu zakupowego.

 

Czytaj również: Amazon otwiera stacjonarny supermarket w którym nie ma kas (video)

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,08

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.