PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Czy konkurencja skopiuje nową promocję Lidla? Co do tego nie ma wątpliwości!

Autor: Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot 29 kwietnia 2016 09:38

Czy konkurencja skopiuje nową promocję Lidla? Co do tego nie ma wątpliwości! Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot

Lidl po raz kolejny stara się mocno uderzyć w stół oraz konkurentów. 100 produktów tylko za 2 zł, obok takiego komunikatu nie może przejść obojętnie nawet najbardziej zaprawiony w bojach smartshopper. Na jaki efekt liczy Lidl? Krótkoterminowy wzrost sprzedaży czy chowa się za tym działaniem długofalowy plan rozwoju marki? Moim zdaniem – jedno i drugie - uważa Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

- Patrząc na cele krótkoterminowe akcji to oczywistym jest zwiększenie sprzedaży. Sama promocja potrwa tylko kilka dni, do 8 maja. Na pewno nieprzypadkowo wybrano taką właśnie datę. Jeden dzień wolnego w maju nie sprawi, że Polacy masowo ruszą na majówkę. Ale i tak w świadomości Polaka będzie to lżejszy tydzień. Dlatego oprócz zakupów za 2 zł większość z Nas wyjdzie z koszykami pełnymi smakołyków, które umilą ten okres czasu w domu lub na grillu (jeżeli pogoda pozwoli).Ważny jest mix produktów jaki zastosował Lild. W większości to produkty świeże, które należy szybko spożyć. Trudno zgromadzić je na zapas i za kilka dni (już poza okresem promocyjnym) trzeba będzie ponowić zakupy, co na pewno spowoduje, że sklepy nie odczują spadku sprzedaży, który pojawia się po okresie promocji. Sama skala promocji nie jest też ogromna, jeżeli chodzi o przecenę produktów. Dostępne w gazetce Lidla produkty po 2 zł średnio przecenione są o 33% w stosunku do regularnej ceny. Nie są to kwoty które powalają. Takie obniżki obserwujemy na co dzień. Czym innym jest rozmiar promocji (100 produktów), wsparcie komunikacyjne a także dobrze dobrana cena – 2 zł.  - zauważa Radosław Kaczmarek.

- Patrząc na akcję z perspektywy długoterminowej, Lidl z pewnością chce powrócić do roli innowatora wśród sieci handlowych. Formuła, zresztą rozpowszechniona przez Lidla, a następnie kopiowana przez konkurencję – tygodnie tematyczne mocno już się wyczerpała. Potrzeba nowego formatu, który można zagarnąć dla siebie w głowach konsumentów. Czy konkurencja skopiuje to rozwiązanie? Co do tego nie ma wątpliwości. Co ważne – to Lidl zgarnie premię za pierwszeństwo. Akcja jest też jest elementem większej całości – wojny jaka toczy się na rynku pomiędzy sieciami handlowymi. A promocja w takim charakterze i zasięgu to mocna ofensywa na całej długości frontu. Lidl, dzięki akcji ma do zagospodarowania jeszcze jeden ważny temat. Właśnie cenę. Już dawno komunikacja marki skierowana była na aspekt jakościowy, lifestyowy. Cena była tylko komunikatem dopełniającym. Widać, że zaistniała potrzeba przypomnienia konsumentom, że Lidl to nie tylko dobrej jakości produkty, duet Dorota Wellman i Karol Okrasa i ich sympatyczni goście w ramach formatu „Kuchnia Lidla”. Lidl to niska cena - podsumowuje nasz rozmówca.

Jaki efekt będzie miała akcja Lidla i jak zareaguje rynek ? Dowiemy się już niebawem. Faktem jest, że podobnych akcji z różnych stron będziemy obserwować znacznie więcej. Pytanie jak szybko takie inicjatywy skoncentrują się tylko na realizacji krótkoterminowych celów, które można zaraportować na koniec kwartału, zapominając o długofalowym wspieraniu marki i jej rozwoju.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    7,46

  • Min

    4,88

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8486

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 622757

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane