Czy konkurencja skopiuje nową promocję Lidla? Co do tego nie ma wątpliwości!

Autor: Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot 29 kwietnia 2016 09:38

Czy konkurencja skopiuje nową promocję Lidla? Co do tego nie ma wątpliwości! Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot

Lidl po raz kolejny stara się mocno uderzyć w stół oraz konkurentów. 100 produktów tylko za 2 zł, obok takiego komunikatu nie może przejść obojętnie nawet najbardziej zaprawiony w bojach smartshopper. Na jaki efekt liczy Lidl? Krótkoterminowy wzrost sprzedaży czy chowa się za tym działaniem długofalowy plan rozwoju marki? Moim zdaniem – jedno i drugie - uważa Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

- Patrząc na cele krótkoterminowe akcji to oczywistym jest zwiększenie sprzedaży. Sama promocja potrwa tylko kilka dni, do 8 maja. Na pewno nieprzypadkowo wybrano taką właśnie datę. Jeden dzień wolnego w maju nie sprawi, że Polacy masowo ruszą na majówkę. Ale i tak w świadomości Polaka będzie to lżejszy tydzień. Dlatego oprócz zakupów za 2 zł większość z Nas wyjdzie z koszykami pełnymi smakołyków, które umilą ten okres czasu w domu lub na grillu (jeżeli pogoda pozwoli).Ważny jest mix produktów jaki zastosował Lild. W większości to produkty świeże, które należy szybko spożyć. Trudno zgromadzić je na zapas i za kilka dni (już poza okresem promocyjnym) trzeba będzie ponowić zakupy, co na pewno spowoduje, że sklepy nie odczują spadku sprzedaży, który pojawia się po okresie promocji. Sama skala promocji nie jest też ogromna, jeżeli chodzi o przecenę produktów. Dostępne w gazetce Lidla produkty po 2 zł średnio przecenione są o 33% w stosunku do regularnej ceny. Nie są to kwoty które powalają. Takie obniżki obserwujemy na co dzień. Czym innym jest rozmiar promocji (100 produktów), wsparcie komunikacyjne a także dobrze dobrana cena – 2 zł.  - zauważa Radosław Kaczmarek.

- Patrząc na akcję z perspektywy długoterminowej, Lidl z pewnością chce powrócić do roli innowatora wśród sieci handlowych. Formuła, zresztą rozpowszechniona przez Lidla, a następnie kopiowana przez konkurencję – tygodnie tematyczne mocno już się wyczerpała. Potrzeba nowego formatu, który można zagarnąć dla siebie w głowach konsumentów. Czy konkurencja skopiuje to rozwiązanie? Co do tego nie ma wątpliwości. Co ważne – to Lidl zgarnie premię za pierwszeństwo. Akcja jest też jest elementem większej całości – wojny jaka toczy się na rynku pomiędzy sieciami handlowymi. A promocja w takim charakterze i zasięgu to mocna ofensywa na całej długości frontu. Lidl, dzięki akcji ma do zagospodarowania jeszcze jeden ważny temat. Właśnie cenę. Już dawno komunikacja marki skierowana była na aspekt jakościowy, lifestyowy. Cena była tylko komunikatem dopełniającym. Widać, że zaistniała potrzeba przypomnienia konsumentom, że Lidl to nie tylko dobrej jakości produkty, duet Dorota Wellman i Karol Okrasa i ich sympatyczni goście w ramach formatu „Kuchnia Lidla”. Lidl to niska cena - podsumowuje nasz rozmówca.

Jaki efekt będzie miała akcja Lidla i jak zareaguje rynek ? Dowiemy się już niebawem. Faktem jest, że podobnych akcji z różnych stron będziemy obserwować znacznie więcej. Pytanie jak szybko takie inicjatywy skoncentrują się tylko na realizacji krótkoterminowych celów, które można zaraportować na koniec kwartału, zapominając o długofalowym wspieraniu marki i jej rozwoju.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,62

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9201
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane