Czy szyld bi1 przetrwa na polskim rynku? Sektor nie napawa optymizmem

Autor: www.dlahandlu.pl 18 lipca 2017 10:46

Czy szyld bi1 przetrwa na polskim rynku? Sektor nie napawa optymizmem fot. za www.bi1.pl

Chociaż szyld bi1 wszedł do Polski we wrześniu 2015 r., sieć nie inwestuje w żadne nowe otwarcia. Na rynku nadal działa siedem placówek. Ósmy szyld miał się pojawić w Sosnowcu, jednak tak się nie stało. Centrum handlowe w którym miała zostać otwarta placówka ma zostać wyburzone. Czy podczas gdy hipermarkety walczą o przetrwanie, szyld bi1 ma jeszcze szansę na rozwój?


Na razie szyld bi1 znajdziemy w Centrum Handlowym GEMINI PARK w Bielsku-Białej, przy ul. Wincentego Witosa w Rzeszowie, CH M1 w Czeladzi, przy ul. Kusocińskiego 4 w Wałbrzychu, przy ul. Fabrycznej w Legnicy oraz w Centrum Handlowym STER w Szczecinie.

W Polsce sieć bi1 rozpoczęła działalność we wrześniu 2015 roku po zakupie 8 sklepów należących wcześniej do sieci Real.

Auchan, kupując od Grupy Metro sieć Real, został zobowiązany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów do odsprzedaży 8 hipermarketów zewnętrznemu operatorowi. Francuzi ten warunek przyjęli, odstępując placówki firmie Schiever Polska. 

Kres w rozwoju hipermarketów w naszym kraju nastąpił już kilka lat temu. Według danych Nielsen wartość sprzedaży w I kwartale 2017 r. w segmencie hipermarketów spadła o 3,8% w stosunku do roku ubiegłego. 

Na nowe otwarcia tego typu placówek, szczególnie wolnostojących, większość graczy sobie nie pozwala. Format już nie przyciąga konsumentów. Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash, w maju 2015 r. mówił w ten sposób o zmieniających się trendach na rynku: Trendy konsumenckie nie zmienią się szybko. Coraz ważniejsze dla klientów jest źródło pochodzenia produktów, najlepiej lokalne. Nie zmienia się też trend dotyczący wygody robienia zakupów (szybko i blisko). Małe sklepy odpowiadają na te potrzeby, są nowoczesne, bo bardziej elastyczne. Hipermarkety to przy nich "stary słoń". Zakupy nie są już atrakcją dla klienta, to racjonalny wybór. Atrakcja i czerpanie przyjemności zaczyna się później, kiedy np. gotujemy.

Na rynku w tym segmencie działa tylko, a może i aż, 6 graczy: Tesco, Carrefour, Auchan, Kaufland, E.Leclerc i najmłodsza sieć na naszym rynku - bi1. 

Sieć Tesco skupia się obecnie na restrukturyzacji swojej sieci. Jak już pisaliśmy, na koniec lutego 2018 Tesco będzie miało w Polsce o 33 tys. mkw. powierzchni handlowej mniej. Na koniec lutego 2017 sieć miała w Polsce 429 sklepów. Na koniec lutego 2018 roku będzie ich 420 lub mniej.

  • Ptr 2017-07-19 19:15:40

    Mam nadzieję że to Bi1 Przejmie Carrefour. Zwłaszcza w Rzeszowie gdzie Carrefour nie ma w tym mieście hipera. W Legnicy też mają dość tego Bi1

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.