Dane z karty SIM wskażą miejsca, gdzie staną nowe sklepy

Autor: Money.pl 9 stycznia 2016 11:19

Dane z karty SIM wskażą miejsca, gdzie staną nowe sklepy Karty SIM pomogą w analizie zachowań konsumenckich, Fot. za Shutterstock.com

Na podstawie danych, jakie zbierają karty SIM, tworzy się rozkłady komunikacji miejskiej. Już niebawem - jak wskazują eksperci firmy doradczej PwC - analiza zachowań klientów pomoże wybrać miejsce, gdzie stanie na przykład nowa Biedronka - czytamy w Money.pl.

Jak pokazywano podczas ostatniego Geomarketing Forum w Warszawie, w ten sam sposób deweloper może próbować określić ceny nieruchomości. Galeria handlowa może powstać dokładnie w miejscu codziennych spacerów tysięcy osób lub na trasie ich powrotu do domu. A dla biznesu nie tylko trasa, ale i czas jest bardzo ważną informacją. Bo w ten sposób można dopasować godziny otwarcia sklepu do okresów, kiedy najwięcej osób przechodzi ulicą.

Już niebawem - jak wskazują eksperci PwC - analiza zachowań klientów pomoże wybrać miejsce, gdzie stanie na przykład nowa Biedronka. Co ich skłania do takich prognoz? Koszty. Zła lokalizacja sklepu to dla sieci spory wydatek - przynajmniej 3 mln zł kosztuje sprzęt i instalacje, które trudno przenieść do innego sklepu. Podobne wydatki czekają również banki - przeniesienie oddziału to wydatek rzędu ok. 2 mln zł. Jak szacuje PwC, nawet połowa wszystkich placówek banków może być źle ulokowana. A korzystając między innymi z kart SIM i telefonów komórkowych, firma może wybrać lokalizację oddziału tak, by nie uszczuplić sprzedaży w innym lub dostosować jego wielkość i format do realnych potrzeb klientów i działań konkurencji.

W kolejce po dane operatorów stoją między innymi producenci wody pitnej, firmy oferujące wywóz odpadów, firmy telewizyjne czy nawet sprzedawcy karmy dla zwierząt.

I dlatego za analizę danych z kart SIM biorą się już wszyscy najwięksi gracze.  Jak zapewniają wszyscy operatorzy - zebrane i analizowane dane są anonimowe. 

Więcej w Money.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    11,95

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.