Dealavo: Zakaz handlu w niedziele dla e-commerce mija się z celem

Autor: dlahandlu.pl 22 września 2016 13:25

W dyskursie publicznym dotyczącym projektu ustawy o zakazie handlu na pierwszy plan wysuwają się kwestie społeczne pracy w niedziele. - O ile są one zrozumiałe w kontekście pracowników galerii handlowych i hipermarketów, o tyle w odniesieniu do e-commerce przestają mieć sens. Dlaczego? Bo znaczna część tej branży obsługiwana jest przez automat, a nie pracę człowieka - uważa Jakub Kot, CEO Dealavo.

- Nie oceniając samej idei wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę, w kontekście e-commerce po prostu mija się on z celem, bo to branża, w której zdecydowana większość pracy uzależniona jest od oprogramowania, a nie pracy ludzkich rąk. Przyjmowanie zamówienia, dokonywanie płatności, rezerwacja produktów, czy porównywanie cen online, to wszystko działania, które są możliwe dzięki maszynom i algorytmom, na których opierają się platformy sprzedażowe. Praca człowieka ogranicza się więc do kompletowania zamówień i ich wysyłki, która ze względu na pracę chociażby Poczty Polskiej, czy firm kurierskich i tak odbywa się w dni powszednie. Warto również podkreślić, że w przypadku portali aukcyjnych i porównywarek cenowych mamy do czynienia właściwie wyłącznie z automatem, który zaciągając dane z sieci prezentuje klientom konkretne wyniki wyszukiwanych produktów - dodaje Jakub Kot.

Jego zdaniem jedynym obszarem w e-commerce, na który zakaz mógłby wpłynąć wydaje się więc obsługa klienta i pomoc techniczna, którą wiele sklepów internetowych udostępnia w czasie rzeczywistym. - Jednak i w tym przypadku technologie coraz częściej pozwalają na zdalne zarządzanie tą sferą. Wydaje się więc, że szum medialny wywołany w kontekście zakazu handlu w niedziele w e-commerce nie ma realnego przełożenia na rzeczywistość i nie odczują go ani sprzedawcy ani klienci. Jedynie fakt, że nadmiar wolnego czasu coraz częściej spędzamy wpatrzeni w ekrany laptopów i smartfonów pozwala mi założyć, że być może w niedzielne popołudnia przybędzie w sieci kilka dodatkowych kliknięć w „kup teraz” - dodaje Jakub Kot.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.