Deloitte: Branża mody i dóbr luksusowych będzie rosła o 5-10 proc. rocznie

Autor: dlahandlu.pl 27 września 2017 09:23

Branża dóbr luksusowych cieszy nie tylko duży zainteresowaniem konsumentów, ale również inwestorów. W 2016 roku na tym rynku doszło do 211 transakcji fuzji i przejęć o średniej wartości 449 mln dolarów. Jak wynika z raportu „Fashion & Luxury Private Equity and Investors Survey 2017” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, inwestorzy z funduszy private equity przewidują, że w perspektywie kolejnych trzech lat branża mody i dóbr luksusowych będzie nadal rosła o 5-10 proc. rocznie. Największym zainteresowaniem cieszyć się będą odzież i akcesoria oraz kosmetyki i perfumy.

– W Polsce kondycja polskiego rynku dóbr luksusowych wygląda bardzo optymistycznie, zwiększa się liczba osób zamożnych a co za tym idzie rosną wydatki na te dobra, to z kolei powoduje dalszy wzrost znaczenia tego rynku. Zjawisku temu sprzyja coraz większa dostępność marek luksusowych w Polsce. Stąd też należy spodziewać się dalszych wzrostów w tym segmencie, zwłaszcza w obszarze: aut, odzieży, akcesoriów, kosmetyków oraz alkoholi – mówi Katarzyna Sermanowicz-Giza, dyrektor w Dziale Doradztwa Finansowego Deloitte.

Autorzy raportu przyjrzeli się strategiom, jakie inwestorzy będą realizować w 2017 r., aby w dalszym ciągu budować portfel aktywów w branży mody i dóbr luksusowych bądź je wyprzedawać.

Około 36 proc. funduszy rozważa możliwość dezinwestycji, co oznacza niewielki spadek w porównaniu do poprzedniego roku (-8 p.p.). – Na decyzje o wyprzedaży aktywów wpływ mają zazwyczaj takie czynniki jak możliwość osiągnięcia wysokiego zysku, zakończenie okresu inwestycji, niedopasowanie trendów rynkowych czy obawy związane ze spadkiem mnożników – wyjaśnia Katarzyna Sermanowicz-Giza.

W 2017 roku 90 proc. funduszy rozważa możliwość ulokowania kapitału w branży mody i dóbr luksusowych, a zwiększenie zainteresowania dotyczy przede wszystkim takich segmentów jak odzież i akcesoria (68 proc. respondentów), kosmetyki i perfumy (49 proc.), selektywna sprzedaż detaliczna (30 proc.), meble (26 proc.), zegarki i biżuteria (21 proc.) oraz cyfrowe dobra luksusowe (15 proc.).

Internacjonalizacja stanowi obecnie główne strategiczne narzędzie wykorzystywane przez inwestorów w celu zwiększenia wartości aktywów w branży mody i dóbr luksusowych (67 proc.). Dla 23 proc. równie skuteczna jest digitalizacja biznesu. – Fundusze private equity nierzadko przejmują spółki osiągające słabsze wyniki z zamiarem zwiększenia osiąganych przez nie przychodów ze sprzedaży oraz marż do ponad przeciętnego poziomu rynkowego – mówi Katarzyna Sermanowicz-Giza.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    3,55

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8062

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.