Deloitte: Polski Black Friday w Internecie to głównie chwyt marketingowy

Autor: pr, dlahandlu.pl 5 grudnia 2016 09:17

Analiza ofert 800 sklepów internetowych przeprowadzona przez Deloitte i Dealavo oraz przy uwzględnieniu trendów wyszukiwania w Google pokazała, że różnice w cenach pomiędzy nimi są naprawdę duże i mogą sięgać do kilkudziesięciu procent. W związku z tym, zdaniem autorów analizy „Świąteczny barometr cenowy”, producenci powinni przeanalizować swoje strategie cenowe i politykę wobec sprzedawców internetowych. Promowane przez sklepy online Black Friday i Cyber Monday jako dni znacznych obniżek w większości przypadków okazały się jedynie chwytem marketingowym.

Różnica cen w tych dniach w porównaniu do poprzedzającego tygodnia wyniosła zaledwie od 0 do 2 proc. Warto wspomnieć, że część sklepów w tym okresie stosowało kody rabatowe, które nie zostały uwzględnione w analizie. W przypadku niektórych z nich występowało selektywne premiowanie klientów kodami rabatowymi.

Z badania Deloitte analizującego świąteczne zwyczaje Polaków wynika, że w tym roku 23 proc. respondentów kupi prezenty już w listopadzie, a 33 proc. wybierze się na zakupy w pierwszej połowie grudnia.

- Postanowiliśmy dodatkowo sprawdzić, jak kształtują się ceny najpopularniejszych produktów wybieranych przez Polaków w Internecie jako prezenty. Pierwsza nasza analiza dotyczy okresu 21-28 listopada br. i Black Friday oraz Cyber Monday, które przez e-sprzedawców są promowane jako dni ze znacznymi rabatami i promocjami. W kolejnych tygodniach aż do okresu po Nowym Roku będziemy monitorować strategie cenowe sprzedawców on-line. Dzięki temu uzyskamy odpowiedź, kto za prezenty zapłacił więcej: klienci, którzy zakupy zrobili już w listopadzie czy ci, którzy ich zakup odłożyli na później. Paradoksalnie część konsumentów licząc na wyprzedaże decyduje się na zakup prezentów świątecznych zaraz po świętach i wręcza je w okresie noworocznym” – mówi Magdalena Jończak, Partner w Dziale Konsultingu Deloitte.

Dzięki corocznemu badaniu Deloitte znamy kategorie produktów, które najchętniej kupujemy jako prezenty. Do naszego badania zostało wybranych dziesięć najpopularniejszych, promowanych i wyszukiwanych w Google oraz w jednej z porównywarek cenowych produktów świątecznych z poniższych kategorii: gry, konsole, AGD drobne, kosmetyki, książki, muzyka, okulary VR, perfumy, gry planszowe, słodycze, smartfony, telewizory, zabawki oraz zegarki. Za pomocą oprogramowania Dealavo Smart Prices konkretne oferty tych produktów zostały wyszukane, podłączone do codziennego monitoringu i pogrupowane w koszyki odpowiadające profilom zakupowym klientów. Wartość każdego koszyka została wyliczona dla wszystkich monitorowanych e-sklepów, które posiadały w swojej ofercie co najmniej 70 proc. produktów z koszyka. Ocenie podlegała tylko cena bez np. jakości serwisu, warunków zwrotu towaru, siły marki sklepu, kosztów transportu etc.

  • Fibonaci 2016-12-05 14:02:43

    Nie ma co się oszukiwać. Kto się skusił na "promocję" w black friday ten przegrał życie.

  • R. 2016-12-05 10:08:22

    idealnie - ceny się utrzymały - sprzedaż wzrosła :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    6,32

  • Min

    5,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane