Demo na FRSiH: Start-upy wchodzą w nisze, które wkrótce będą mainstreamem

www.portalspozywczy.pl 8 listopada 2017 14:08

- Start-up w branży spożywczej to innowacja, nowa idea produktu, wizja, która przynajmniej stworzy nową kategorię lub nowy model konsumpcji i stanie się z niszowego - masowym produktem - mówił Jacek Sadowski, prezes, Demo Effective Launching podczas X Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Podczas debaty pt. "Start-upy w branży spożywczej i handlowej – możliwości i bariery rozwoju", Jacek Sadowski zwrócił uwagę, że organizacje start-upowe pracują zupełnie inaczej niż duże firmy, które mają zupełnie inne podejście do wprowadzania nowych produktów – mniej entuzjazmu, więcej przygotowań, badań, ludzi zaangażowanych w projekt.

- Rynek spożywczy jest rynkiem tradycyjnym. Trudniej jest wprowadzić na rynek coś czego jeszcze nie było. W branży nowych technologii czy IT wszystko zmienia się o wiele szybciej, produkt zaraz po debiucie staje się już przestarzałym technologicznie. Na rynku spożywczym też widzimy sporo zmian, ale są one bardziej płynne. Dla przykładu – o trendzie naturalnej żywności mówi się od ponad 20 lat i stale jest to nośny temat, wokół którego powstają i będą powstawać nowe produkty. Można założyć, że start-upy w branży spożywczej opierają się na technologiach, które sprawiają, że produkty stają się bardziej naturalne - podkreślił prelegent.

- To do obowiązków start-upu należy znalezienie niszy, która na razie jest tylko niszą, a za kilka lat będzie mainstreamem - dodał prezes Demo Effective Launching.

Jego zdaniem, istnieją dwie drogi rozwoju dla start-upu. Pierwsza to stworzenie nowej kategorii, co zaowocuje byciem jej liderem, a druga to wskoczenie na falę i wejście w kategorię, która już szybko rośnie. - Nie zawsze trzeba być na podium. Pozycja wicelidera także daje dobre marże, ale jest mniej ryzykowna, bo na liderze spoczywa budowa kategorii i edukacja konsumentów - dodał Jacek Sadowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    1,60

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.