PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Detaliści i hurtownicy będą musieli walczyć, żeby przetrwać na polskim rynku

www.portalspozywczy.pl 23 kwietnia 2013 14:12

Na rynku handlu spożywczego w Polsce nadal będzie się trwała konsolidacja, oceniają przedstawiciele firmy AT Kearney. "Spodziewamy się, że konsolidacja rynku będzie postępować i zarówno będzie wychodzić od detalistów jak i hurtowników, którzy będą musieli walczyć, żeby przetrwać" - powiedział Jarosław Podsiadło, ekspert AT Kearney podczas debaty pt. „Handel spożywczy. Czy istnieje alternatywa dla rywalizacji cenowej".

„W miarę jak rynek dojrzewa i konsolidacja postępuje, oczekujemy, że rola sieci hurtowych będzie ewoluować. Handel franczyzowy ładnie się rozwija podczas, gdy handel oparty na własnych sklepach przechodzi problemy" - dodał.

Według AT Kearney uczestnicy rynku powinni zwracać też uwagę na takie aspekty jak m.in. rozwój marek własnych czy rozwój sprzedaży on-line.

Przeczytaj także:

Przedstawiciele firmy oceniają, że udział marek własnych w sprzedaży sieci handlu spożywczego będzie się zwiększał i w 2013 roku może wynieść 23,7 proc. wobec 21,2 proc. w 2012 roku.

- Aby poprawić konkurencyjność i dochodowość biznesu detaliści coraz częściej stawiają na marki własne - powiedział Jarosław Podsiadło. Dodał, że udział marek własnych w sieciach w Polsce jest niższy niż w krajach europejskich, gdzie np. we Francji wynosi 30 proc., a w Niemczech sięga 40 proc.

„Penetracja marek własnych w Polsce wynosi ok. 20 proc. i jest niższa niż w krajach europejskich. Prognozujemy, że w 2013 roku wyniesie 23,7 proc. wobec 21,2 proc. w 2012 roku" - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Pan 2013-04-24 20:29:43

    Ale papka ...!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8032

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.