Deweloperzy szukają nisz rynkowych w Poznaniu

Property News 24 lutego 2013 13:03

Wysoki poziom nasycenia powierzchnią handlową, ogromna liczba obiektów planowanych i w realizacji czy szeroka oferta najemców - to wystarczające argumenty za tym, by Poznań stracił status miasta z perspektywami do dalszego rozwoju projektów handlowych. Mimo to deweloperzy nie spuszczają z oczu stolicy Wielkopolski i są w stanie dostrzec na niej rynkowe nisze. Mają tylko jedno ale: władze Poznania muszą stworzyć spójną politykę planistyczną.

Za sprawą takich inwestycji jak budowa Poznań City Center, CH Łacina czy rozbudowa Parku Handlowego Franowo, handlowa mapa Poznania bardzo się zmieni. - Jeśli obiekty te zostaną oddane do użytku zgodnie z planem, wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową w mieście wzrośnie tak znacząco, że Poznań na długie lata znajdzie się na szczycie listy ośrodków o największym nasyceniu powierzchnią handlową na tys. mieszkańców - zapowiada Marek Noetzel, partner, Dział Powierzchni Handlowych, Cushman & Wakefield.

Podaż nowej powierzchni handlowej, planowanej do oddania w Poznaniu do końca 2013 roku, to ok. 75 tys. mkw. Obecnie w budowie znajduje się też wielofunkcyjny obiekt Galeria MM (ok. 5 tys. mkw. powierzchni handlowej). W planach deweloperów są też m.in. centra handlowe Łacina (Apsys) i Metropolis (Echo Investment) czy mniejszy projekt Półwiejska 2.

- Błędem jest realizowanie zbyt wielu inwestycji w krótkim okresie. Każdy rynek jest w stanie przyjąć ogromną ilość powierzchni, ale potrzebuje na to dużo czasu. Sytuacja jaka ma miejsce w Poznaniu powoduje, że wszyscy są stratni, a banki nie są skłonne finansować przedsięwzięć, które mają tak dużą konkurencję - argumentuje Marek Noetzel.

Stanisław Bogacki, prezes zarządu wywodzącej się z Poznania spółki Solar Company SA, winą za obecny stan rzeczy w Poznaniu obarcza strategię władz miasta. - Polityka dotycząca rozwoju rynku centrów handlowych w mieście nie jest dobra, gdyż dopuszcza niekontrolowany rozwój tej powierzchni. Tymczasem liczba klientów dokonujących zakupów w centrach handlowych nie zwiększy się, tak jak w najbliższym czasie nie wzrośnie siła nabywcza mieszkańców miasta i całego regionu - zauważa prezes spółki Solar i dodaje, że obawia się problemów komunikacyjnych, z jakimi mieszkańcy będą mieć do czynienia po otwarciu powstających dziś obiektów.

Zdaniem Bogackiego w mieście jest wystarczająca liczba centrów handlowych, o czym świadczy fakt, iż obecnie budowane obiekty mają problemy z komercjalizacją.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    8,41

  • Min

    6,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.