DHL: W okresie przedświątecznym obserwujemy wzrost wolumenu o 30 proc.

Autor: pr, dlahandlu.pl 13 grudnia 2016 11:48

Świąteczny szczyt paczkowy już trwa. Dla firm kurierskich to czas wytężonej pracy, do którego przygotowania rozpoczynają już kilka miesięcy wcześniej. Gdy wzrost wolumenu sięga chwilami nawet 50% standardowych zamówień, wszystko powinno być starannie zaplanowane.

– Już od połowy roku przygotowujemy się do przedświątecznego szczytu – mówi Agnieszka Świerszcz, Dyrektor ds. Operacji Krajowych DHL Parcel Polska – To wówczas powstają grupy robocze złożone z naszych ekspertów operacyjnych, przygotowywane są plany zatrudnienia personelu i kurierów. Przygotowujemy też naszą infrastrukturę techniczną, tak aby każdy otrzymał prezent pod choinkę na czas. W okresie przedświątecznym obserwujemy bowiem wzrost wolumenu o 30%, a w dniach przedświątecznych nawet o 50%. Łącznie ruch przedświąteczny stanowi 10 proc. rocznego wolumenu, jednak z punktu widzenia operacyjnego kluczowe są ostatnie dwa tygodnie, kiedy gotowość operacyjna jest dla nas najważniejsza  – kontynuuje.

By jak najbardziej skrócić czas oczekiwania konsumentów na zamówione przesyłki firmy branży TSL inwestują w infrastrukturę. Na bieżąco monitorują stan techniczny urządzeń w terminalach i sortowniach, a znając potrzeby swoich klientów często już dużo wcześniej decydują się na kupno nowoczesnych urządzeń przyspieszających, np. proces sortowania nadawanych paczek.

– Prace nad uruchomieniem nowoczesnego sortera małych paczek oraz kopert trwały ok. 3 miesiące. Dopiero po wielu niezbędnych testach zdecydowaliśmy, że jest gotowy do pracy. Dzięki niemu ponad dwukrotnie zwiększyliśmy naszą dzienną wydajność i możemy przyjąć blisko 70 000 dodatkowych paczek do sortu. Obecnie w warszawskiej lokalizacji obsługujemy ok. 45% całego wolumenu trafiającego do naszej sieci. Zakup nowego sortera ma pozytywny wpływ na bezpieczeństwo powierzanych naszej firmie przesyłek. Jest on bowiem wyposażony w trzy systemy zabezpieczeń przed pomyłkowym sortem – tłumaczy Tomasz Kowalewski, Kierownik Sortowni EX WA.

Podczas grudniowego piku dobra organizacja i operacyjne przygotowanie firmy to podstawa, ale równie ważna jest innowacyjność i otwartość na potrzeby klientów. Stale rozwijający się rynek e-commerce sprawia, że z roku na rok ilość zamówień pochodzących ze sklepów internetowych wzrasta. Rosną także oczekiwania konsumentów, np. co do sposobu i czasu doręczenia przesyłki. Najlepsze firmy kurierskie są do tego przygotowane i działając elastycznie proponują zamawiającym różne formy odbioru paczek, a nawet zmianę adresu doręczenia kiedy przesyłka jest już w drodze do odbiorcy.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane