DHL: W okresie przedświątecznym obserwujemy wzrost wolumenu o 30 proc.

Autor: pr, dlahandlu.pl 13 grudnia 2016 11:48

Świąteczny szczyt paczkowy już trwa. Dla firm kurierskich to czas wytężonej pracy, do którego przygotowania rozpoczynają już kilka miesięcy wcześniej. Gdy wzrost wolumenu sięga chwilami nawet 50% standardowych zamówień, wszystko powinno być starannie zaplanowane.

– Już od połowy roku przygotowujemy się do przedświątecznego szczytu – mówi Agnieszka Świerszcz, Dyrektor ds. Operacji Krajowych DHL Parcel Polska – To wówczas powstają grupy robocze złożone z naszych ekspertów operacyjnych, przygotowywane są plany zatrudnienia personelu i kurierów. Przygotowujemy też naszą infrastrukturę techniczną, tak aby każdy otrzymał prezent pod choinkę na czas. W okresie przedświątecznym obserwujemy bowiem wzrost wolumenu o 30%, a w dniach przedświątecznych nawet o 50%. Łącznie ruch przedświąteczny stanowi 10 proc. rocznego wolumenu, jednak z punktu widzenia operacyjnego kluczowe są ostatnie dwa tygodnie, kiedy gotowość operacyjna jest dla nas najważniejsza  – kontynuuje.

By jak najbardziej skrócić czas oczekiwania konsumentów na zamówione przesyłki firmy branży TSL inwestują w infrastrukturę. Na bieżąco monitorują stan techniczny urządzeń w terminalach i sortowniach, a znając potrzeby swoich klientów często już dużo wcześniej decydują się na kupno nowoczesnych urządzeń przyspieszających, np. proces sortowania nadawanych paczek.

– Prace nad uruchomieniem nowoczesnego sortera małych paczek oraz kopert trwały ok. 3 miesiące. Dopiero po wielu niezbędnych testach zdecydowaliśmy, że jest gotowy do pracy. Dzięki niemu ponad dwukrotnie zwiększyliśmy naszą dzienną wydajność i możemy przyjąć blisko 70 000 dodatkowych paczek do sortu. Obecnie w warszawskiej lokalizacji obsługujemy ok. 45% całego wolumenu trafiającego do naszej sieci. Zakup nowego sortera ma pozytywny wpływ na bezpieczeństwo powierzanych naszej firmie przesyłek. Jest on bowiem wyposażony w trzy systemy zabezpieczeń przed pomyłkowym sortem – tłumaczy Tomasz Kowalewski, Kierownik Sortowni EX WA.

Podczas grudniowego piku dobra organizacja i operacyjne przygotowanie firmy to podstawa, ale równie ważna jest innowacyjność i otwartość na potrzeby klientów. Stale rozwijający się rynek e-commerce sprawia, że z roku na rok ilość zamówień pochodzących ze sklepów internetowych wzrasta. Rosną także oczekiwania konsumentów, np. co do sposobu i czasu doręczenia przesyłki. Najlepsze firmy kurierskie są do tego przygotowane i działając elastycznie proponują zamawiającym różne formy odbioru paczek, a nawet zmianę adresu doręczenia kiedy przesyłka jest już w drodze do odbiorcy.

Przeczytaj także:

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,00

  • Śr

    9,32

  • Min

    5,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.