Dia-Mart Polska przedstawia: Amerykańska sieć drogerii Fresh (case study)

Autor: dlahandlu.pl 15 września 2015 13:52

Dia-Mart Polska przedstawia: Amerykańska sieć drogerii Fresh (case study) fot. Fresh, punkt sprzedaży, który odzwierciedla historię i wartości marki

Firma Fresh, stworzona w Bostonie w 1991 roku, buduje swoją tożsamość wokół naturalności i stawia na wyróżnik w postaci stosowania cukru w kosmetyce. Pakowane ręcznie i zdobione półszlachetnym kamieniem produkty „Oval Soaps” czy „Brown Sugar Body Polish” stały się hitami. Sklep traktuje relację z klientem w sposób priorytetowy.

Koncept:

Oprócz wysokiej jakości merchandisingu, który wykorzystuje bogactwo gamy produktowej, Fresh proponuje swoim klientkom unikalne doświadczenia:

"sensorial bar” przemyślane miejsce, w którym wraz ze sprzedawczynią można odkryć  6 ulubionych zapachów; „gift bar” miejsce, które stopniowo zachęca klienta do zastanowienia się nad prezentem, który pragnie się ofiarować; „love bar”  miejsce, w którym klient zapisuje miłosne wyznanie na karcie zdobionej sercem,  sprzedawczyni robi zdjęcie Polaroidem, a klientka wpisuje się do złotej księgi, do której można także wkleić swoje zdjęcie. Fresh publikuje najlepsze wpisy z księgi na serwisach społecznościowych. 

Sklep charakteryzuje duża różnorodność formatów i kolorów produktów, sprzedawanych w krótkich seriach. Na środku sklepu kosmetyki rozstawione są na tacach umieszczonych na stolikach, a oferta specjalna prezentowana jest na kolumnach, będących elementami wyposażenia sklepu. Pudełka prezentowe zdobione czerwonymi wstążkami są widoczne na regałach przy ścianach, jak i po środku sklepu.

Fresh jest przykładem konceptu silnie opartego na tożsamości, tworzonego na podstawie założycielskiej historii – ćwiczenia, w którym celują amerykańskie marki. Łączenie doświadczenia marketingowego z aspiracją do autentyczności jest silną lub słabą stroną Fresh – zależnie od upodobań. Fresh naciska dźwignię emocjonalnego doświadczenia, które to pozycjonowanie jest obecnie bardzo na czasie w Stanach Zjednoczonych. Jednak w ramach tego "opartego na relacji" konceptu, nie ma w sklepie treści publikowanych przez Fresh w sieciach społecznościowych, czyli wypowiedzi klientek, filmów z ekspertami, itp. 

Opinia Dia-Mart Polska:

Kody tożsamościowe sklepu są doskonale dopasowane do obietnicy marki: naturalność, szacunek dla siebie, pozytywne wartości (hojność, miłość, pokój). Realizacja architektoniczna jest bardzo dopracowana: nic nie jest pozostawione przypadkowi, najmniejszy element wystroju jest przemyślany i zaprojektowany tak, by wpisywać się w historię, którą marka pragnie opowiedzieć, a oryginalność detali, każde miejsce na trasie klienta jest naznaczone wyraźnym przekazem. Jakość wykonania wspiera założenia konceptu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,46

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9988

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane