PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Digital konsument - czy rynek jest na niego przygotowany?

www.portalspozywczy.pl 9 czerwca 2015 16:20

Konsument ery digitalnej odmienia obliczę polskiego rynku. Wynika to z rozwoju najnowszych technologii oraz gwałtownego wzrostu liczby użytkowników internetu. Jak pokazują dane CBOS z czerwca 2014 r., 63 proc. dorosłych Polaków aktywnie korzysta z internetu. Rośnie także liczba internautów w przedziałach wiekowych: 45-54 lat (55 proc.), 55-64 lat (42 proc.), 65 lat i więcej (19 proc.) .

Konsument w sieci

- Mówiąc o „digital konsumencie”, nie mówimy jedynie o osobach młodych, choć to one są najbardziej aktywne i wymagające w tym obszarze. Ci młodzi, to przedstawiciele dwóch grup: osoby, które urodziły się po 1984 roku (pokolenie Y, inaczej zwane millenialsami) oraz po 1995 (pokolenie Z). Dla obu tych grup, internet to ich naturalne środowisko, w którym dorastali oraz spędzali swój wolny czas. Oczekują od nas więcej i obecnie stają się dla nas szansą oraz wyzwaniem, które możemy wykorzystać na naszą korzyść – zwraca uwagę Łukasz Szafrański, Founder & Head of Digital, Bold82 Digital Transformation Agency.

Jak dodaje, warto dobrze poznać preferencje produktowe, sposoby komunikacji online oraz proces dokonywania decyzji zakupowych właśnie przez te grupy. Nie oznacza to jednak, że przedstawiciele obu grup niczym się nie różnią. Wręcz przeciwnie. Szafrański przestrzega przed określaniem w ten sam sposób oraz umieszczaniem razem reprezentantów obu grup wiekowych.

- Dla marek masowych oraz sieci handlowych, liczy się rynek całej Polski, nie tylko dużych miast. Czynnik geolokalizacji jest tutaj bardzo ważny, ponieważ inaczej korzysta z internetu konsument z dużego miasta, który ma stały dostęp do internetu w swoim telefonie. A inaczej osoba, która ma dostęp do internetu, ale korzysta z niego głównie, na komputerze w domu. Ta różnica wpływa znacząco, na to w jaki sposób, te osoby korzystają z internetu w trakcie procesu zakupowego – wyjaśnia Łukasz Szafrański.

Podkreśla jednocześnie, że osoby korzystające z internetu na urządzeniach mobilnych mają możliwość wyszukiwania informacji o produkcie, czy porównywania cen bezpośrednio przed półką sklepową. Inaczej jest w przypadku konsumentów, którzy korzystają z internetu stacjonarnego. - Może dokonać takiej analizy na komputerze w domu i jeśli w jej okolicy, nie ma sklepu stacjonarnego z produktem, którego poszukuje. To będzie chciała znaleźć sklep internetowy, który taki produkt posiada i szybko jej dostarczy. W przypadku produktów spożywczych rzadziej korzystamy z porównywarki cen w sklepach stacjonarnych, ale już w e-commerce dużo częściej – mówi.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8189

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane