Digitalizacja handlu – tradycyjne formy handlu wobec wyzwań ery cyfrowej (pełna relacja)

www.portalspozywczy.pl 8 listopada 2017 15:20

Digitalizacja handlu – tradycyjne formy handlu wobec wyzwań ery cyfrowej (pełna relacja) Fot. Żelazna Studio

Drugiego dnia X Forum Rynku Spożywczego i Handlu odbyła się sesja pt. Digitalizacja handlu – tradycyjne formy handlu wobec wyzwań ery cyfrowej. Debatowano w jaki sposób e-commerce i technologie cyfrowe zmienią handel.

Panel rozpoczął się od prezentacji Michała Seńczuka, prezesa zarządu POLOmarket Sp. z o.o. pt. Customer Experience. Omówił jak POLOmarket buduje lojalność i komunikację z klientami. - Dzięki informacji zwrotnej możemy reagować na potrzeby i oczekiwania naszych klientów. Co ciekawe, aż 70 proc. uwag i wypowiedzi jest pozytywnych. Tylko 30 proc. jest negatywna. Co więcej, dzięki naszemu narzędziu poprawiliśmy dystrybucję gazetki w ciągu kilku miesięcy o 5 proc. To bardzo dobry wynik – mówił Michał Seńczuk. Dodał, że dzięki POLOkarcie, firma ma potężną bazę informacji o klientach, o ich preferencjach i oczekiwaniach. Wiedza ta służy do personalizacji oferty.

Po prezentacji, pierwszy głos w debacie zabrała Bożena Nawara-Borek, dyrektor e-commerce, Carrefour Polska. Wskazała, że Carrefour jest siecią multiformatową. - Mamy rozmaite formaty i kanały sprzedaży. Kolejny kanał to e-commerce. Nasza firma będzie niewątpliwie omnikanałowa. Dajemy klientowi jak największą możliwość wyboru – czy konsument chce jechać do naszego sklepu, czy kupić produkty z domu. Z naszej perspektywy przed e-commerce nie ma odwrotu – mówiła Bożena Nawara-Borek. Dodała, że to klient zdecyduje, czy e-handel będzie kiedyś kluczowy dla Carrefoura.

Jacek Palec, prezes, bdsklep.pl Sp. z o.o. zwrócił uwagę, że jego firma nie ma opcji off-line. - Zdecydowaliśmy się na format bez artykułów wymagających warunków chłodniczych, gdyż zapewnienie ciągu chłodniczego w e-handlu jest bardzo trudne i kosztowne – powiedział. Zauważył, że inwazja dyskontów i niesłychany rozwój marek własnych pozbawia ludzi w mniejszych miejscowościach często dostępu do dobrych produktów markowych. - W wielu mniejszych miejscowościach dyskonty właściwie zmonopolizowały handel detaliczny. Czego nie ma w ich ofercie, staje się dla lokalnych mieszkańców trudno osiągalne. Naszą misją jest zapewnienie im dostępu do takich artykułów. Wiemy, że Polacy kochają marki i artykuły brandowe. W naszej działalności bardzo ważny jest wzrost zainteresowania żywnością funkcjonalną. Mamy aż pięć tysięcy artykułów tego typu. To więcej niż jakikolwiek sklep stacjonarny mógłby zmieścić na swoich półkach. Jest to możliwe właśnie dzięki digitalizacji naszej działalności – zaznaczył Jacek Palec.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10814

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane