Dino chce mieć 1200 sklepów do 2020 roku. Pomoże debiut na giełdzie

Autor: dlahandlu.pl 6 marca 2017 09:02

Dino chce mieć 1200 sklepów do 2020 roku. Pomoże debiut na giełdzie fot. Dino

- Do końca 2020 roku planujemy przekroczyć liczbę 1200 sklepów. Sprzyja nam otoczenie rynkowe, spodziewamy się dalszego utrzymania pozytywnych trendów makroekonomicznych i rynkowych w 2017 roku i kolejnych latach. Wierzymy, że Dino ma przed sobą bardzo dobre perspektywy. Kolejnym ważnym momentem w rozwoju Spółki będzie notowanie akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. i dalsze zwiększanie rozpoznawalności Dino już jako spółki publicznej - powiedział Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

Na dzień 31 grudnia 2016 r. sieć sklepów Dino tworzyło 628 supermarketów proximity zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach dogodnych dla klientów. Dino jest właścicielem większości nieruchomości i gruntów, na których zlokalizowane są sklepy sieci. 

Dino w 2016 roku zanotowało przychody ze sprzedaży na poziomie 3,369 mld zł, czyli o 30,1 proc. więcej niż w 2015 roku. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 770,5 mln zł i był wyższy o 31,7 proc. rdr. Marża brutto ze sprzedaży wyniosła 22,9 proc. i była wyższa o 0,3 pp. EBITDA wyniosła 288,3 mln zł i była wyższa o 37,1 proc., zaś marża EBITDA to 8,6 proc. o 0,5 pp. więcej niż w 2015 roku. Zysk netto wyniósł 151,2 mln zł, co oznacza wzrost o 23,7 proc. rdr. Sprzedaż LFL w latach 2016, 2015 i 2014 wyniosła odpowiednio +11,3 proc, +5,1 proc. oraz +4,2 proc. 

*EBITDA definiowana jako zysk z działalności operacyjnej powiększony o deprecjację i amortyzację, skorygowany o zdarzenia jednorazowe o łącznej wartości wynoszącej 7,5 mln zł w 2016 r., w tym rezerwy związane z nowym programem motywacyjnym dla kadry zarządzającej oraz koszty o jednorazowym charakterze.

Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w większości produktów pod znanymi markami oraz z naciskiem na ofertę produktów świeżych.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na trzech centrach dystrybucyjnych: w Krotoszynie, Jastrowiu i Piotrkowie Trybunalskim. 

Właścicielem 51% akcji jest założyciel Spółki, Pan Tomasz Biernacki, pozostałe 49% posiada Polish Sigma Group S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu.

Na koniec stycznia 2017 roku Grupa Dino zatrudniała 10.631 osób.

W latach 2010-2015 rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce rósł średniorocznie o 3,4%. Segment handlu tradycyjnego zmniejszał się średnio o 7,7% rocznie, podczas gdy segment handlu nowoczesnego zwiększył swój udział w rynku o 15 pp. Oczekuje się zwiększania całościowej sprzedaży na rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce w tempie 3,7% średniorocznie do roku 2020.

Obserwowany wzrost polskiego rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi to efekt sprzyjającej sytuacji makroekonomicznej, rosnącego dochodu rozporządzalnego i związanego z tym wzrostu wydatków na konsumpcję. Rządowy Program 500+, spadający poziom bezrobocia oraz regularny wzrost płacy minimalnej wspierają konsumpcję indywidualną w Polsce. Jest to w szczególności obserwowane w mniejszych miejscowościach, w których zlokalizowane są sklepy Dino.

Zgodnie z prognozami rynkowymi, segment supermarketów proximity, w którym działa Dino, w latach 2015-2020 będzie drugim najszybciej rozwijającym się segmentem handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce pod względem średniorocznego wzrostu przychodów ze sprzedaży i liczby sklepów z prognozowanymi wskaźnikami wzrostu na poziomie odpowiednio: 8,2% i 10,7% (według raportu Rolanda Bergera z listopada 2016 r.).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,29

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10937

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748244

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane