Dino Polska rozpoczyna ofertę publiczną

Autor: dlahandlu.pl 20 marca 2017 11:26

Dino Polska S.A, jedna z najszybciej rosnących sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce, 20 marca opublikowała prospekt emisyjny i rozpoczyna pierwszą ofertę publiczną akcji. Proces budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych będzie miał miejsce w dniach 20 marca – 4 kwietnia 2017 roku.

Inwestorzy Indywidualni mogą składać zapisy na akcje w dniach 22 marca – 3 kwietnia 2017 roku.

Oferta obejmuje nie więcej niż 48.040.000 istniejących akcji zwykłych serii A (akcje oferowane), stanowiących 49% kapitału zakładowego spółki, należących do akcjonariusza sprzedającego - Polish Sigma Group S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu (należącego do Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors) (akcjonariusz sprzedający). Oferta nie przewiduje podwyższenia kapitału zakładowego i pozyskania dodatkowych środków pieniężnych przez Dino.

Przewiduje się, że po zakończeniu oferty, Tomasz Biernacki (założyciel Dino), posiadający 50.000.000 akcji zwykłych, stanowiących 51% w kapitale zakładowym spółki, pozostanie większościowym akcjonariuszem spółki.

Przewiduje się, że inwestorzy indywidualni będą mogli nabyć łącznie ok. 5% łącznej liczby akcji oferowanych, które zostaną ostatecznie zaoferowane w ofercie.

Oferta będzie także adresowana do inwestorów transzy menedżerskiej, czyli przedstawicieli kadry zarządzającej Dino będących uczestnikami Programów Motywacyjnych, którzy będą uprawnieni do składania zapisów na warunkach takich samych jak przewidziane dla inwestorów instytucjonalnych.

Akcje należące do Tomasza Biernackiego są objęte umową zakazu sprzedaży typu „lock-up” na okres 720 dni od daty pierwszego notowania akcji spółki na GPW. Akcje nabyte przez członków zarządu spółki oraz pozostałych członków kadry zarządzającej spółki będących uczestnikami programów motywacyjnych (jako inwestorów transzy menedżerskiej) oraz w ramach pierwszej oferty publicznej, są objęte umową zakazu sprzedaży typu „lock-up” przez okres 2 lat od daty pierwszego notowania akcji spółki na GPW. W przypadku, gdy akcjonariusz sprzedający będzie posiadał jakiekolwiek akcje spółki po zakończeniu oferty, zobowiąże się on do 180-dniowego okresu „lock-up", od daty pierwszego notowania akcji spółki na GPW. Z kolei spółka zobowiązuje się do nieprzeprowadzania jakiejkolwiek nowej emisji akcji w okresie 360-dni od daty pierwszego notowania akcji spółki na GPW.

Akcje spółki będą notowane na rynku regulowanym (podstawowym) GPW. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,69

  • Min

    2,86

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane