Dino Polska z ponad 11-proc. wzrostem sprzedaży LfL w 2016 roku

Autor: dlahandlu.pl 2 maja 2017 18:50

Dino Polska z ponad 11-proc. wzrostem sprzedaży LfL w 2016 roku Na zdj. Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A. Fot. Dino

Przychody Grupy Dino ze sprzedaży wzrosły o 30,1 proc. do 3,37 mld zł, czemu towarzyszył silny wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych (like-for-like) - o 11,3 proc. Rosnące korzyści skali i dźwigni operacyjnej powodują stały wzrost rentowności - poinformował akcjonariuszy Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A. Zysk netto spółki wyniósł w tym okresie ponad 151,2 mln zł.

W 2016 roku sieć marketów Dino powiększyła się o 117 placówek i na 31 grudnia 2016 liczyła łącznie 628 sklepów. - Był to kolejny rok, w którym przyspieszyliśmy nasz rozwój i potwierdziliśmy zdolności szybkiej ekspansji sieci Dino w oparciu o budowanie własnych sklepów. Rekordowemu wzrostowi powierzchni sprzedaży, ze 192 tys. mkw. na koniec 2015 r. do 238 tys. mkw. w 2016 r., towarzyszyła dwucyfrowa, wysoka dynamika poprawy wyników finansowych zarówno na poziomie jednostkowym jak i skonsolidowanym - napisał w liście do akcjonariuszy prezes Dino Polska.

Dzięki szybkiej ekspansji sieci i ponadrynkowemu wzrostowi sprzedaży like-for-like wynik EBITDA na poziomie skonsolidowanym wyniósł 288 mln zł (po korekcie o zdarzenia jednorazowe), co oznacza wzrost o 37% w stosunku do 2015 r. Jest to także zasługą dużej dyscypliny w zarządzaniu kosztami, które, choć rosną w ślad za rozwojem całej Grupy, to jednak wolniej niż rosną przychody ze sprzedaży.

- W 2016 r. otworzyliśmy nowe, trzecie centrum dystrybucyjne w Jastrowiu, które pomaga
optymalizować procesy logistyczne i wspiera rozwój Dino na północy kraju. Stale inwestujemy w rozwój bazy transportowej, unowocześniamy sieć sklepów i zwiększamy moce produkcyjne naszych zakładów mięsnych Agro-Rydzyna. Obserwowany wzrost naszej sieci i całego rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce to efekt sprzyjającej sytuacji makroekonomicznej, rosnącego dochodu rozporządzalnego i tym samym wzrostu wydatków na konsumpcję. Rządowy program 500+, spadający poziom bezrobocia oraz regularny wzrost płacy minimalnej wspierają konsumpcję indywidualną w Polsce. Odnotowujemy rosnącą liczbę klientów wydających więcej na zakupy w naszych sklepach, a dodatkowo od końca 2016 r. dynamika cen konsumpcyjnych wpływa na wzrost przychodów ze sprzedaży like-for-like - czytamy w liście.

Dino Polska spodziewa się utrzymania pozytywnych trendów makroekonomicznych w 2017 roku. Rosnąca inflacja, wzrost płacy minimalnej od stycznia bieżącego roku oraz kontynuacja programu 500+ powinny mieć pozytywny wpływ na rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,29

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10937

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748244

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane