Dino: Produkty świeże odpowiadają za 36 proc. przychodów ze sprzedaży

Autor: www.dlahandlu.pl na podstawie prospektu emisyjnego Dino 20 marca 2017 09:28

W 2016 roku produkty spożywcze świeże odpowiadały za 36% przychodów ze sprzedaży Grupy Dino - podała spółka w prospekcie emisyjnym.

Ze względu na krótki okres przydatności do spożycia produkty świeże dostarczane są do sklepów w każdy dzień tygodnia, z wyjątkiem niedziel, z zakładu mięsnego prowadzonego przez Agro-Rydzynę, z centrów dystrybucyjnych Grupy Dino lub, w przypadku pieczywa, z lokalnych piekarni. Przyjęta przez Grupę Dino strategia zakłada wystawianie owoców i warzyw bezpośrednio w skrzynkach, w których są dostarczane, w celu podkreślenia ich świeżości przy jednoczesnym minimalizowaniu strat i czasu potrzebnego na wykładanie produktów przez pracowników na półki sklepowe.

Własny zakład mięsny prowadzony przez Agro-Rydzynę umożliwia Grupie Dino oferowanie szerokiej gamy produktów mięsnych i wędliniarskich. W 2016 roku świeże mięso, drób i wędliny odpowiadały za 43% przychodów ze sprzedaży świeżych produktów i za 16% wszystkich przychodów ze sprzedaży Grupy Dino. 

W 2016 roku produkty spożywcze suche i napoje odpowiadały za 30% przychodów ze sprzedaży Grupy, alkohol i papierosy za 21% przychodów a artykuły niespożywcze za 13%.

Grupa Dino wprowadza produkty pod marką własną do oferty tylko wtedy, kiedy nie może znaleźć markowego zamiennika w cenie zgodnej z polityką cenową Grupy Dino. Marki własne (z wyłączeniem produktów Agro- -Rydzyny) stanowiły tylko niecałe 2% przychodów ze sprzedaży Grupy Dino w 2016 roku. 

Na dzień 31 grudnia 2016 r. sieć sklepów Grupy Dino tworzyło 628 sklepów w całej Polsce, o łącznej powierzchni sali sprzedaży 238 416 mkw.

Zazwyczaj Grupa Dino jest właścicielem gruntów, na których położone są budynki sklepów, będące również w przeważającej większości własnością Grupy Dino (na dzień 31 grudnia 2016 r. były to 522 sklepy na 628 sklepów ogółem). 

Grupa Dino współpracuje z jednym franczyzobiorcą, który na dzień 31 grudnia 2016 r. prowadził 12 sklepów o łącznej powierzchni sali sprzedaży około 5 tys. mkw.

Typowy sklep Grupy Dino zatrudnia piętnastu pełnoetatowych pracowników, którzy pracują wsystemie dwuzmianowym, po ok. osiem godzin na zmianę . Na dzień 31 grudnia 2016 r. Grupa Dino zatrudniała 10.640 pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,49

  • Śr

    1,18

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10549

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane