Dino: Sieci konkurują o pracowników sklepowych

Autor: dlahandlu.pl 30 sierpnia 2017 09:42

Dino Polska SA, w swoim raporcie za I półrocze tego roku, wymienia wymagającą sytuację na rynku pracy jako jeden z czynników ryzyka, mogący mieć wpływ na dalszą działalność sieci.

- Malejący poziom bezrobocia w Polsce, któremu towarzyszy wysoki poziom konkurencji o pracowników sklepowych pomiędzy podmiotami działającymi w sektorze handlu detalicznego mogą skutkować zwiększoną utratą pracowników przez Grupę Dino i problemami z pozyskaniem nowych pracowników – informuje sieć w raporcie.

Ponadto, wyżej wymienione czynniki mogą skutkować rosnącą presją na wzrost kosztów wynagrodzeń.

W pierwszym półroczu 2017 roku koszty świadczeń pracowniczych, po skorygowaniu o jednorazowe koszty związane z ofertą publiczną (w wysokości 10 334 tys. zł w I pół. 2017 r. i 838 tys. zł w I pół. 2016 r.) wzrosły o 57,6 mln zł, czyli o 37,3 proc., do 211,8 mln zł w I pół. 2017 roku, w porównaniu ze 154,2 mln zł w I pół. 2016 r.

Wzrost ten wynikał przede wszystkim ze wzrostu liczby pracowników Grupy Dino z 9 429 na dzień 30 czerwca 2016 r. do 11 420 na dzień 30 czerwca 2017 r., w związku ze zwiększeniem skali działalności grupy i związaną z tym ekspansją sieci oraz rosnącą sprzedażą w istniejącej sieci sklepów (LFL) oraz, w mniejszym stopniu, ze wzrostu średniego wynagrodzenia w Grupie Dino i wzrostem ustawowej płacy minimalnej z początkiem 2017 r. (z 1 850 zł do 2 000 zł).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,20

  • Śr

    2,90

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9628

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane