Dino składa prospekt emisyjny do KNF

Autor: dlahandlu.pl 6 grudnia 2016 09:18

Dino składa prospekt emisyjny do KNF

W dniu 5 grudnia 2016 r. spółka Dino Polska S.A. złożyła prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego, w związku z planowaną ofertą publiczną i debiutem Spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. w pierwszej połowie 2017 roku.

 

W ramach oferty publicznej oferowane będą jedynie akcje istniejące należące pośrednio do funduszu Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors. Planowane jest skierowanie oferty zarówno do inwestorów polskich jak i zagranicznych.

- Mamy dalsze ambitne plany rozwoju, zakładające zarówno zagęszczanie sieci sklepów w zachodniej części Polski, gdzie jesteśmy już obecni, jak i ekspansję na północ i wschód kraju. Sprzyja nam otoczenie rynkowe i prognozy dla segmentu proximity, w którym działamy, zakładające średnioroczny wzrost przychodów ze sprzedaży całego segmentu do roku 2020 na poziomie 8,2%. Uznaliśmy, wspólnie z naszymi obecnymi akcjonariuszami, że obecny etap rozwoju to dobry moment na wprowadzenie akcji spółki na GPW. Ostateczna decyzja dotycząca przeprowadzenia oferty publicznej, w tym jej harmonogramu zależy od akcjonariusza sprzedającego i sytuacji na rynku. Oferta publiczna Dino Polska będzie prawdopodobnie największym IPO planowanym w 2017 roku - powiedział Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

Sieć Dino obejmuje 608 sklepów (dane na 30.11.2016 r.), zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Większość sklepów Dino jest zlokalizowana w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, najczęściej w pobliżu miejsc ich zamieszkania oraz o dużym natężeniu ruchu samochodowego i pieszego.

Sklepy oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w większości produktów pod znanymi markami oraz z naciskiem na ofertę produktów świeżych. Sklepy posiadają stoiska mięsne z obsługą w każdym sklepie. Mięsa, wędliny oraz przetwory mięsne dostarczane są głównie przez Agro-Rydzynę, zakład mięsny z Grupy Dino Polska.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na trzech centrach dystrybucyjnych: w Krotoszynie, Jastrowiu i Piotrkowie Trybunalskim.

Spółka jest właścicielem zdecydowanej większości gruntów i nieruchomości, w których zlokalizowane są sklepy Dino. Liczba sklepów sieci wzrosła ze 111 na koniec 2010 roku do 608 na koniec listopada 2016 r. Właścicielem 51% akcji jest założyciel spółki, Tomasz Biernacki, pozostałe 49% posiada pośrednio fundusz Polish Enterprise Fund VI zarządzany przez Enterprise Investors.

Na koniec września Grupa Dino zatrudniała ponad 9 800 osób.

W 2015 roku Grupa Dino osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 2,59 mld zł, co stanowiło 23-proc. wzrost w stosunku do przychodów osiągniętych w 2014 roku, zysk EBITDA wypracowany w 2015 roku wyniósł 210,2 mln zł, co oznacza wzrost o 42% r/r, z kolei zysk netto Grupy w 2015 roku wyniósł 122,2 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 85% r/r.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane