Dino w 2017 roku otworzy ponad 100 sklepów

Autor: PAP 9 lutego 2017 20:33

Grupa Dino zamierza wejść na warszawską giełdę w I połowie 2017 roku, prawdopodobnie w drugim kwartale - poinformowali w czwartek przedstawiciele spółki.

"Rozważamy ofertę publiczną i debiut na giełdzie w pierwszej połowie roku, pewnie w drugim kwartale. Chcemy przeprowadzić ofertę możliwie szybko, jak tylko będzie to możliwe" - powiedział dziennikarzom prezes Szymon Piduch. 

W grudniu spółka złożyła prospekt do Komisji Nadzoru Finansowego.

Z wcześniejszych informacji wynika, że Polish Sigma Group, z grupy Enterprise Investors, chce sprzedać w ramach oferty publicznej do 4.804.000 istniejących akcji serii A grupy Dino Polska.
Polish Enterprise Fundusz VI zarządzany przez Enterprise Investors ma obecnie 49 proc. akcji spółki. Właścicielem 51 proc. jest założyciel spółki Tomasz Biernacki.

Z wypowiedzi prezesa Piducha wynika, że oferta nie będzie obejmować emisji nowych akcji.

"Nie mamy dużych potrzeb kapitałowych. Mamy wystarczające środki z kredytów bankowych i własne środki operacyjne" - powiedział prezes, dodając, że główny właściciel nie zamierza tracić kontroli.

Na koniec 2016 roku sieć Dino liczyła łącznie 628 sklepów. W ubiegłym roku powiększyła się o 117 placówek netto. "Otworzyliśmy 117 sklepów netto. Zamknęliśmy w ubiegłym roku 6 lokali, z czego 4 to były placówki w formacie convenience, które testowaliśmy. Uznaliśmy jednak, że chcemy się skupić na formacie proximity"- powiedział prezes. "W tym roku otwarć nie będzie mniej niż w ubiegłym roku" - dodał.

W latach 2010-16 sieć sklepów Dino rosła średnio o 33 proc. rocznie.

Grupa Dino chce kontynuować szybki organiczny wzrost liczby sklepów poprzez budowę własnych obiektów. Planuje zagęszczać sieć w województwach, w których jest obecnie i stopniowo prowadzić ekspansję w nowych województwach. "Docelowo chcemy dotrzeć do wszystkich województw" - powiedział prezes.

Poinformował, że spółka ma obecnie zabezpieczone kilkaset nieruchomości pod nowe markety.

Obecnie sklepy Dino zlokalizowane są głównie w zachodniej części kraju. Średnia powierzchnia sali sprzedaży wynosi ok. 400 m kw. Jedna trzecią sprzedaży stanowią produkty świeże, w tym mięso i wędliny z własnego zakładu produkcyjnego Agro-Rydzyna. Większość sklepów zlokalizowana jest w małych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast.

Sieć logistyczna grupy oparta jest na trzech centrach dystrybucyjnych. "Myślimy o kolejnym centrum w perspektywie roku-dwóch"- powiedział prezes.

W 2015 roku przychody grupy wyniosły 2,59 mld zł i były o 23 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Prezes pytany o wzrosty sprzedaży LFL odpowiedział: "nie mamy gorszych dynamik niż największy gracz na rynku". "Ten rok zaczął się bardzo dobrze. Pozytywne trendy są kontynuowane" - dodał.

Grupa spodziewa się utrzymania pozytywnych trendów makro w 2017 roku. "Rosnąca inflacja, wzrost płacy minimalnej oraz kontynuacja programu 500+ powinny mieć pozytywny wpływ na rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi" - powiedział prezes.

"Działamy na perspektywicznym rynku supermarketów proximity, który według prognoz rynkowych w latach 2015-20 będzie najszybciej rozwijającym się segmentem pod względem średniorocznego wzrostu liczby sklepów" - dodał.

Grupa Dino na koniec 2016 roku zatrudniała 10,8 tys. osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,40

  • Śr

    5,54

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane