Divante o trendach w e-commerce: Mobile, sztuczna inteligencja i udoskonalona logistyka

Autor: dlahandlu.pl 25 stycznia 2017 11:26

Mobile było najczęściej wymienianym rozwiązaniem wskazywanym jako inwestycja technologiczna w 2016 roku. Rosnąca popularność mCommerce sprawia także, że uwidaczniają się kolejne trendy w tworzeniu sklepów internetowych, m.in. „mobile first” – czyli przygotowywanie w pierwszej kolejności wersji mobilnej sklepu internetowego czy zaadaptowanie przez sklepy internetowe charakterystycznego dla aplikacji mobilnych stylu material design - wynika z raportu eCommerce Trends, który jest cykliczną publikacją przygotowywaną przez Divante.

Duże znaczenie będą miały także Social Commerce (handel w mediach społecznościowych), jak również Conversational Commerce (wykorzystanie przez marki do komunikacji sprzedażowej popularnych komunikatorów, jak Facebook Messenger czy WhatsApp).

Rok botów
Raport wskazuje na rosnące znaczenie sztucznej inteligencji. Z jednej strony obserwujemy coraz większą popularność zastosowania botów w kanałach komunikacji z klientem (komunikatory/czaty), z drugiej strony, sukces odnoszą takie urządzenia jak Google Home czy Amazon Echo.

Odpowiadając na potrzeby klientów
Zmiany obejmą także systemy logistyczne. Według raportu bloga Information Age, ponad 60% klientów wymaga, aby zamówione produkty były dostarczone tego samego dnia, natomiast 82% chce kupować produkty online i odebrać w sklepie. Dodatkowo 45% chce, aby zakupione produkty bezpośrednio w sklepie były dostarczone do domu lub pracy. Jednak pomimo wzrostu możliwości dostawy w tym samym dniu zaobserwowanego w 2016 roku, mniej niż połowa sprzedawców oferowała takie warunki dostawy.

Według Divante, w nowym roku, oT (Internet of Things) i Big Data będą wspomagać doświadczenia klientów na przykład optymalizując czas dostawy.

Raport eCommerce Trends jest cykliczną publikacją przygotowywaną przez Divante od 3 lat. Opracowanie podsumowuje najpopularniejsze trendy technologiczne i biznesowe wśród firm eCommerce w 2016 oraz kierunki rozwoju w roku 2017 i kolejnych latach. Raport wskazujący trendy na 2017 rok obejmował badanie 60 dyrektorów i menedżerów eCommerce z firm z Europy Zachodniej. Podstawą badania był kwestionariusz wielokrotnego wyboru, w którym respondenci odpowiedzieli na szereg pytań dotyczących obecnych i prognozowanych trendów na rynku eCommerce. Część badawcza została poszerzona o ważne informacje z rynku eCommerce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10814

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane