Divante o trendach w e-commerce: Mobile, sztuczna inteligencja i udoskonalona logistyka

Autor: dlahandlu.pl 25 stycznia 2017 11:26

Mobile było najczęściej wymienianym rozwiązaniem wskazywanym jako inwestycja technologiczna w 2016 roku. Rosnąca popularność mCommerce sprawia także, że uwidaczniają się kolejne trendy w tworzeniu sklepów internetowych, m.in. „mobile first” – czyli przygotowywanie w pierwszej kolejności wersji mobilnej sklepu internetowego czy zaadaptowanie przez sklepy internetowe charakterystycznego dla aplikacji mobilnych stylu material design - wynika z raportu eCommerce Trends, który jest cykliczną publikacją przygotowywaną przez Divante.

Duże znaczenie będą miały także Social Commerce (handel w mediach społecznościowych), jak również Conversational Commerce (wykorzystanie przez marki do komunikacji sprzedażowej popularnych komunikatorów, jak Facebook Messenger czy WhatsApp).

Rok botów
Raport wskazuje na rosnące znaczenie sztucznej inteligencji. Z jednej strony obserwujemy coraz większą popularność zastosowania botów w kanałach komunikacji z klientem (komunikatory/czaty), z drugiej strony, sukces odnoszą takie urządzenia jak Google Home czy Amazon Echo.

Odpowiadając na potrzeby klientów
Zmiany obejmą także systemy logistyczne. Według raportu bloga Information Age, ponad 60% klientów wymaga, aby zamówione produkty były dostarczone tego samego dnia, natomiast 82% chce kupować produkty online i odebrać w sklepie. Dodatkowo 45% chce, aby zakupione produkty bezpośrednio w sklepie były dostarczone do domu lub pracy. Jednak pomimo wzrostu możliwości dostawy w tym samym dniu zaobserwowanego w 2016 roku, mniej niż połowa sprzedawców oferowała takie warunki dostawy.

Według Divante, w nowym roku, oT (Internet of Things) i Big Data będą wspomagać doświadczenia klientów na przykład optymalizując czas dostawy.

Raport eCommerce Trends jest cykliczną publikacją przygotowywaną przez Divante od 3 lat. Opracowanie podsumowuje najpopularniejsze trendy technologiczne i biznesowe wśród firm eCommerce w 2016 oraz kierunki rozwoju w roku 2017 i kolejnych latach. Raport wskazujący trendy na 2017 rok obejmował badanie 60 dyrektorów i menedżerów eCommerce z firm z Europy Zachodniej. Podstawą badania był kwestionariusz wielokrotnego wyboru, w którym respondenci odpowiedzieli na szereg pytań dotyczących obecnych i prognozowanych trendów na rynku eCommerce. Część badawcza została poszerzona o ważne informacje z rynku eCommerce.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.