Dla 4 na 5 badanych ważne jest, czy opakowanie podlega recyklingowi

Autor: dlahandlu.pl 11 lipca 2017 12:11

80 proc.Polaków wybiera naturalną żywność bez sztucznych dodatków i konserwantów.  Dla 4 na 5 badanych ważne jest także to, czy opakowanie jest ekologiczne.

Dobre opakowanie powinno chronić wartości odżywcze produktów, bez konieczności dodawania konserwantów. Zapewniać barierę przed światłem, które może niszczyć składniki odżywcze zapakowanej żywności, oraz przed jej utlenianiem. Na opakowaniu powinny również być łatwo dostępne informacje o porcji produktu i jego składzie. Liczy się to, czy opakowanie jest wykonane z naturalnego materiału, ile energii jest potrzebnej do przewożenia i magazynowania zapakowanych w nie produktów, wreszcie – czy podlega ono recyklingowi.

Z raportu na temat trendów żywieniowych Polaków, opracowany na podstawie zrealizowanych w 2017 roku badań konsumenckich wynika, że 84% Polaków woli produkty naturalne, bez sztucznych dodatków lub konserwantów, a 79% z nas deklaruje, że zwraca uwagę na to, czy opakowanie jest ekologiczne. 6 z 10 badanych uważa, że w przyszłości opakowania będą jeszcze ważniejsze - dziś i tak dbamy o tę kwestię bardziej niż 5 lat temu. W raporcie zdiagnozowano również osiem najważniejszych trendów zaobserwowanych w przemyśle spożywczym. Należą do nich
m.in. wszechobecna digitalizacja, holistyczne podejście do zdrowia, czy stale powiększająca się liczba aktywnych seniorów, których potrzeby odbiegają od potrzeb nastolatków.

Inicjatorem raportu jest firma Tetra Pak Polska, producent wielowarstwowych opakowań kartonowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,54

  • Śr

    4,18

  • Min

    3,63

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8124

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558649

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.