PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Dla 45 proc. Polaków ważne, by kosmetyk był produktem polskim

Autor: wirtualnemedia.pl 17 lutego 2016 10:20

Konsumenci najczęściej kupują kosmetyki w drogeriach. Od trzech lat w górę pną się dyskonty, które zajmują miejsce po hipermarketach - wynika z badania PMR.

Najbardziej popularnym miejscem zakupów kosmetyków są drogerie (79%). W tych punktach częściej dokonują zakupów kobiety (86%) niż mężczyźni (67%). Popularność drogerii jako miejsca zakupów wzrasta wraz z wykształceniem (od 66% wśród osób z wykształceniem podstawowym do 89% z wyższym) i dochodami (74% wśród osób z dochodami do 1000 zł, 87% z dochodami powyżej 2000 zł).

W hipermarkeatach kosmetyki kupuje blisko 25% badanych.

Na trzecim miejscu znalazły się dyskonty, które w ostatnich latach mocno poszerzyły oferty kosmetyków zarówno tych markowych, jak i pod markami własnymi. W zeszłorocznej edycji dyskonty zajmowały czwarte miejsce w tym zestawieniu, a w edycji z 2014 r. - dopiero siódme. Udział dyskontów w rynku kosmetycznym wzrósł z 6% w 2010 roku do 10,5% w roku 2015.

W 2018/2019 gwałtowny wzrost dyskontów ma wyhamować. Oczekiwana poprawa sytuacji finansowej polskich konsumentów i wzrost ich siły nabywczej mają sprzyjać zwiększaniu wydatków na kosmetyki ze średniej i wyższej półki cenowej, których najszersza oferta dostępna jest właśnie w drogeriach. Ponadto według PMR dyskonty nie będą w stanie w nieskończoność poszerzać swojej oferty kosmetycznej, gdyż są mocno ograniczone powierzchnią handlową. W związku z tym przyrost oferty w niedługim czasie ma przestać podbijać wzrosty sprzedaży kosmetyków w tym kanale.

Dla 88% respondentów ważnym kryterium okazała się dobra jakość, rozumiana też jako dobra skuteczność danego produktu. W drugiej kolejności najwięcej wskazań dotyczyło zapachu danego kosmetyku - okazało się, że spełnienie tego kryterium przez konkretny produkt jest ważne dla 79% respondentów.

Cena w tegorocznej edycji badania zajęła ona trzecie miejsce pod względem ważności przy wyborze kosmetyków. Jako bardzo ważne kryterium wskazało ją 77% respondentów, podczas gdy dla 8% respondentów nie ma ona żadnego znaczenia przy wyborze kosmetyku.

Naturalność danego kosmetyku to kryterium wskazane jako ważne przez 55% respondentów. Odsetek osób, które uważają to kryterium za ważne rośnie na przestrzeni lat.

Podobnie jak kryterium ceny, również kryterium znanej marki traci na znaczeniu przy wyborze kosmetyków przez konsumenta. Ma to związek z silnym w ostatnich latach rozwojem marek własnych, również w segmencie kosmetyków. W tegorocznej edycji badania znana marka była ważnym kryterium dla blisko połowy respondentów, a 1/4 zadeklarowała, że to kryterium nie ma dla nich żadnego znaczenia.

45% respondentów wskazało, że ważnym dla nich kryterium jest to, by kupowany kosmetyk był produktem polskim. Według PMR odsetek takich odpowiedzi będzie rósł w kolejnych edycjach badania, a ma to związek z zauważonym przez graczy rynkowych trendem patriotyzmu konsumenckiego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,37

  • Śr

    4,19

  • Min

    2,88

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8296

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane