PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Dla przeciętnego klienta cena wciąż jest najważniejsza

www.portalspozywczy.pl 17 czerwca 2016 12:25

Biorąc pod uwagę ogromną ekspansję niektórych sklepów wielkoformatowych jak np. Biedronka, nie wydaje mi się żeby popularność sklepów convenience w niedalekiej przyszłości znacznie wzrosła – tłumaczy prof. Krystyna Gutkowska, Dziekan Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Klienci wybierają sklepy convenience, gdy chcą zrobić drobne zakupy, np. pani domu stwierdza, że zabrakło jej produktu do przygotowania obiadu albo pieczywa. Wtedy trudno się dziwić, że wybiera się sklep najbliżej miejsca zamieszkania. Nikt nie będzie jechał po bochenek chleba do hipermarketu, ponieważ koszty dojazdu zniwelowałyby zupełnie oszczędność związaną z zakupem – mówi serwisowi portalspozywczy.pl prof. dr hab. Krystyna Gutkowska.

Profesor wspomniała o tym, że dla Polaków głównym kryterium decydującym o zakupie wciąż jest cena. Z drugiej strony polscy klienci przywiązują coraz większą uwagę do żywności, do dbałości o zdrowie i patrzą też na stosunek jakości do ceny.

Jak zatem wygląda obecnie stosunek polskich konsumentów do relacji jakości do ceny? Czy zwracając uwagę na to, co jedzą, są w stanie czasem zapłacić więcej?

– To zależy od tego, czy mogą zapłacić więcej. Polacy – bardziej niż inne nacje – są skłonni do deklarowania pewnych opinii, które nie mają przełożenia na realia. Tak właśnie jest z kwestią jakość vs. cena. Jakość, w tym jakość żywności, jest zbiorem atrybutów żywności, które odpowiadają na oczekiwania konsumentów. Dla jednych ważne jest, aby żywność była niskokaloryczna, dla innych – aby była bogata w składniki mineralne i witaminy. Nie można powiedzieć więc o „jednej jakości” z punktu widzenia konsumenta. Jest oczywiście jakość rozumiana jako pewne standardy, którym żywność musi sprostać z racji obowiązujących procedur i prawnych wytycznych – tłumaczy prof. Krystyna Gutkowska.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,89

  • Śr

    3,53

  • Min

    2,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7204

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.