DNB: W handlu nie wystarczy być szybkim, trzeba być pierwszym

Autor: dlahandlu.pl 14 listopada 2017 09:41

DNB: W handlu nie wystarczy być szybkim, trzeba być pierwszym Fot. Shutterstock.com

Z raportu DNB “Retail Industry & Consumer brands” wynika, że nowoczesne technologie cyfrowe są w coraz większym stopniu wykorzystywane do unifikacji tzw. „shopping experience” klientów, niezależnie od kanału sprzedaży czy świadczenia usług.

– Sama obecność online poprzez stronę www czy aplikację już nie wystarcza. Dlatego, w stacjonarnych sklepach powstają witryny internetowe pozwalające porównać towary i ich specyfikacje, a miejsca takie jak siłownie mają swoje mini sklepy pozwalające kupić np. obuwie treningowe – zauważa Ewa Białek, dyrektor Biura Handlu i Usług w DNB Bank Polska SA.
W ocenie ekspertów DNB, największym wyzwaniem dla sektora handlu i usług będzie umiejętne wykorzystanie rozwiązań cyfrowych. Jest to szczególnie istotne w przypadku tych firm, których dotychczasowy model biznesowy opierał się wyłącznie na sprzedaży prowadzonej w tradycyjny sposób. Źródłem budowania przewagi konkurencyjnej powinno okazać się także wykorzystywanie danych o klientach uzyskanych za pomocą rozwiązań typu big-data. Dzięki nim możliwa jest m.in. analiza preferencji klientów i tym samym lepsze dostosowanie asortymentu i obsługi do ich potrzeb.
– Modele biznesowe powinny opierać się na budowaniu emocjonalnej więzi z klientami. Jedną ze strategii może być zwiększenie możliwości wyboru i wprowadzenie maksymalnie daleko idących ułatwień w robieniu zakupów – podkreśla Ewa Białek.
Zdaniem autorów raportu “Retail Industry & Consumer brands”, konieczne staje się również opracowanie skutecznych rozwiązań z zakresu logistyki, a także efektywnego pozyskiwania nowych klientów. Przedsiębiorstwa powinny skupić się na szukaniu nowych nisz rynkowych do zagospodarowania. Tego typu strategia jest bowiem znacznie efektywniejsza niż budowa własnej pozycji na mocno konkurencyjnym rynku.
– W erze nowych technologii, w sektorze handlu już nie wystarczy być szybkim. Trzeba być pierwszym i przy tym odpowiadać na rosnące potrzeby mobilnego konsumenta – podsumowuje Ewa Białek.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Karol 2017-11-16 20:19:24

    Uwaga Uwaga dotyczy również handlu hurtowego ;-)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,29

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10937

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748244

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane